הבדלים בין גרסאות בדף "סוכה שתחת האילן"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 313 בתים ,  17:32, 8 באוקטובר 2017
אין תקציר עריכה
(/)
שורה 55: שורה 55:
והביאו ראיה לשיטה זו מהמשנה לקמן לגבי [[המקרה סוכתו בשיפודין או בארוכות המטה]], ששם ודאי אינו מועיל חבטן כיון שהסכך הפסול ניכר לעצמו, ואפילו הכי כשר ולא פסלינן משום שמצטרף סכך הפסול בהדי סכך הכשר. על כרחך שכל שינטל הפסול ויש די בסכך הכשר, אין הפסול פוסלו.
והביאו ראיה לשיטה זו מהמשנה לקמן לגבי [[המקרה סוכתו בשיפודין או בארוכות המטה]], ששם ודאי אינו מועיל חבטן כיון שהסכך הפסול ניכר לעצמו, ואפילו הכי כשר ולא פסלינן משום שמצטרף סכך הפסול בהדי סכך הכשר. על כרחך שכל שינטל הפסול ויש די בסכך הכשר, אין הפסול פוסלו.
<BR/>ועוד ראיה מ[[סוכה הגבוהה מעשרים והוצין יורדין לתוך עשרים]], שאמרה שם הגמרא שאם ההוצין צילתם מרובה מחמתן כשרה, ולא אמרינן שהסכך הפסול שמעל עשרים יפסול את הסכך הכשר שתחת עשרים.  
<BR/>ועוד ראיה מ[[סוכה הגבוהה מעשרים והוצין יורדין לתוך עשרים]], שאמרה שם הגמרא שאם ההוצין צילתם מרובה מחמתן כשרה, ולא אמרינן שהסכך הפסול שמעל עשרים יפסול את הסכך הכשר שתחת עשרים.  
כשיטה זו משמע גם ב'''רבנו יהונתן''' על הרי"ף (ד ב) שדווקא אם הסכך הפסול משלים לכשר להיות צילתו מרובה מחמתו אז הוא פוסלו, אבל אם הכשר בפני עצמו צילתו מרובה מחמתו, אין האילן פוסלו.


== שיטת רבנו חננאל ==
== שיטת רבנו חננאל ==

תפריט ניווט