הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הדלקת נרות שבת"

נוספו 71 בתים ,  17:06, 6 בינואר 2016
שורה 62: שורה 62:
<BR/>ובגליון '''רעק"א''' לשו"ע [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49352&st=&pgnum=55&hilite= (ד"ה דלא חלקו חכמים)] הקשה למ"ד שיש לברך אחר ההדלקה, אמאי אינה מקבלת שבת אחר הדלקת נר ראשון, והרי לא גרע הדלקה מברכה, ונשאר בצ"ע. אמנם אפשר שהם ס"ל שהברכה חמורה יותר, דמקבלת שבת בפיה.
<BR/>ובגליון '''רעק"א''' לשו"ע [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49352&st=&pgnum=55&hilite= (ד"ה דלא חלקו חכמים)] הקשה למ"ד שיש לברך אחר ההדלקה, אמאי אינה מקבלת שבת אחר הדלקת נר ראשון, והרי לא גרע הדלקה מברכה, ונשאר בצ"ע. אמנם אפשר שהם ס"ל שהברכה חמורה יותר, דמקבלת שבת בפיה.


ולשון ה'''שלחן ערוך''' (אורח חיים רסג ה) 'כשידליק יברך', משמע שיברך קודם ההדלקה, שאל"כ הוה ליה לפרש. וגם לדעת רוב הפוסקים דעת מרן היא ש[[זמן קבלת שבת#קבלת שבת בהדלקה|אינו מקבל שבת בהדלקה ולא בברכה]], וכדעת רוב הראשונים שם דפליגי על בה"ג. <BR/>
ולשון ה'''שלחן ערוך''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40527&st=&pgnum=207&hilite= (אורח חיים רסג ה)] 'כשידליק יברך', משמע שיברך קודם ההדלקה, שאל"כ הוה ליה לפרש. וגם לדעת רוב הפוסקים דעת מרן היא ש[[זמן קבלת שבת#קבלת שבת בהדלקה|אינו מקבל שבת בהדלקה ולא בברכה]], וכדעת רוב הראשונים שם דפליגי על בה"ג. <BR/>
ועיין בשו"ת '''יחוה דעת''' (ב לג) שדייק מדברי מרן (י) שגם אליבא דבה"ג יש לברך תחילה ואח"כ להדליק, שהרי כתב 'שאחר שבירכו והדליקו', משמע דקודם מברכות. וזה כתב לדעת בה"ג שמקבלת שבת בהדלקה. וכן הכריע גם ב'''יביע אומר''' (ב טז, ו מח יא).
ועיין בשו"ת '''יחוה דעת''' (ב לג) שדייק מדברי מרן (י) שגם אליבא דבה"ג יש לברך תחילה ואח"כ להדליק, שהרי כתב 'שאחר שבירכו והדליקו', משמע דקודם מברכות. וזה כתב לדעת בה"ג שמקבלת שבת בהדלקה. וכן הכריע גם ב'''יביע אומר''' (ב טז, ו מח יא).