הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין בעד אחד"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 43 בתים ,  07:39, 19 באפריל 2018
אין תקציר עריכה
שורה 30: שורה 30:
==== דעת המקלים ====
==== דעת המקלים ====
בספר '''הלכות גדולות''' (מ קידושין תלג) הביא רק דעת האמוראים האומרים שאין חוששין לקידושין, ומשמע שס"ל כוותייהו לדינא, וכן הוא ב'''תשובות הגאונים''' (שערי צדק ג ג ו), וכן ה'''רי"ף''' (כח א) פסק הלכה כדעת שמואל שאין חוששין לקידושי בפני עד אחד, וכן פסק ה'''רא"ש''' (ד יג). וה'''רמב"ם''' (אישות ד ו) הוסיף קל וחומר למקדש בלא עדים.
בספר '''הלכות גדולות''' (מ קידושין תלג) הביא רק דעת האמוראים האומרים שאין חוששין לקידושין, ומשמע שס"ל כוותייהו לדינא, וכן הוא ב'''תשובות הגאונים''' (שערי צדק ג ג ו), וכן ה'''רי"ף''' (כח א) פסק הלכה כדעת שמואל שאין חוששין לקידושי בפני עד אחד, וכן פסק ה'''רא"ש''' (ד יג). וה'''רמב"ם''' (אישות ד ו) הוסיף קל וחומר למקדש בלא עדים.
<BR />כן היא גם דעת רוב הראשונים, '''יד רמה''' (סה א ד"ה אמר רב נחמן), '''ראב"ן''' (קידושין ד"ה המקדש בעד אחד; שו"ת סד), '''סמ"ק''' (קפג), '''מהרי"ק''' (קא ב), וכן הביא ב'''הגהות מיימוניות''' (אישות ד ד) בשם '''רבנו שמחה''' בשם '''רבנו תם''', וכן '''ראבי"ה''', ושכן היא דעת מורו בתשובה, '''פסקי הרי"ד''' (סה ב), '''מאירי''' (סה א ד"ה המקדש), '''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה כב ב קפד ג). ה'''רשב"א''' בתשובה (א תתנו) גם הוסיף בשם '''מהר"ם בר ברוך''' שאין להחמיר ולהצריכה גט, שנמצאת פוסלה מן הכהונה. וכן פסק למעשה בשו"ת '''תשב"ץ''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1381&st=&pgnum=60&hilite= (א ע;] [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1381&st=&pgnum=104&hilite= א קל)]. ה'''עיטור''' (ק קידושין עח ב) ציטט דברי הירושלמי שהמקדש בעד אחד לא עשה כלום.
<BR />כן היא גם דעת רוב הראשונים, '''יד רמה''' (סה א ד"ה אמר רב נחמן), '''ראב"ן''' (קידושין ד"ה המקדש בעד אחד; שו"ת סד), '''סמ"ק''' (קפג), '''אגודה''' (קידושין ב מח), '''מהרי"ק''' (קא ב), וכן הביא ב'''הגהות מיימוניות''' (אישות ד ד) בשם '''רבנו שמחה''' בשם '''רבנו תם''', וכן '''ראבי"ה''', ושכן היא דעת מורו בתשובה, '''פסקי הרי"ד''' (סה ב), '''מאירי''' (סה א ד"ה המקדש), '''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה כב ב קפד ג). ה'''רשב"א''' בתשובה (א תתנו) גם הוסיף בשם '''מהר"ם בר ברוך''' שאין להחמיר ולהצריכה גט, שנמצאת פוסלה מן הכהונה. וכן פסק למעשה בשו"ת '''תשב"ץ''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1381&st=&pgnum=60&hilite= (א ע;] [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1381&st=&pgnum=104&hilite= א קל)]. ה'''עיטור''' (ק קידושין עח ב) ציטט דברי הירושלמי שהמקדש בעד אחד לא עשה כלום.


==== דעת המחמירים ====
==== דעת המחמירים ====

תפריט ניווט