10,098
עריכות
| שורה 86: | שורה 86: | ||
<BR/>וה'''מגן אברהם''' (כז) כתב דהאור זרוע לשיטתו אזיל דקבלה בטעות שמה קבלה, ולכן הוקצה הנר למצוותו, וכיון שהוקצה לבעלים הוקצה לכל, ואף מי שלא נאסר במלאכה, אסור. וכתב דמ"מ [[להדליק ממנו נר חנוכה]] שרי לאותם שלא נאסרו במלאכה, כיון ששניהם מצוה, א"נ הדלקה מנר לנר לא חשיב שימוש ד[[שלהבת אין בה ממש]]. והסכים לדבריו וב'''ביאור הגר"א''' (ד"ה וי"א שאותו). וגם ה'''משנה ברורה''' (נז) הכריע כדבריו וכתב להקל במקום מצוה. | <BR/>וה'''מגן אברהם''' (כז) כתב דהאור זרוע לשיטתו אזיל דקבלה בטעות שמה קבלה, ולכן הוקצה הנר למצוותו, וכיון שהוקצה לבעלים הוקצה לכל, ואף מי שלא נאסר במלאכה, אסור. וכתב דמ"מ [[להדליק ממנו נר חנוכה]] שרי לאותם שלא נאסרו במלאכה, כיון ששניהם מצוה, א"נ הדלקה מנר לנר לא חשיב שימוש ד[[שלהבת אין בה ממש]]. והסכים לדבריו וב'''ביאור הגר"א''' (ד"ה וי"א שאותו). וגם ה'''משנה ברורה''' (נז) הכריע כדבריו וכתב להקל במקום מצוה. | ||
ועיין בקונטרס אחרון ל'''שלחן ערוך הגר"ז''' (ז) שתמה על איסור הנגיעה בנר, והכריע בזה כהט"ז לקולא, אבל ב'''מחצית השקל''' כתב שהוא משום שמוקצה דהכא אינו ידוע לכל וגזרו בו יותר. | ועיין בקונטרס אחרון ל'''שלחן ערוך הגר"ז''' (ז) שתמה על איסור הנגיעה בנר, והכריע בזה כהט"ז לקולא, אבל ב'''מחצית השקל''' כתב שהוא משום שמוקצה דהכא אינו ידוע לכל וגזרו בו יותר, שמא יבוא להשתמש בו. | ||
==אסוקי שמעתתא== | ==אסוקי שמעתתא== | ||