הבדלים בין גרסאות בדף "הכשרים למול"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 31 בתים ,  22:27, 7 בינואר 2023
שורה 42: שורה 42:
== אישה ==
== אישה ==
'''בעל הלכות גדולות''' (הלכות מילה ח) פסק כר' יוחנן, שכן קיימא לן רב ור' יוחנן הלכה כר' יוחנן, ולכן במקום שאין איש שיודע למול ויש אישה שיודעת, היא תמול.  
'''בעל הלכות גדולות''' (הלכות מילה ח) פסק כר' יוחנן, שכן קיימא לן רב ור' יוחנן הלכה כר' יוחנן, ולכן במקום שאין איש שיודע למול ויש אישה שיודעת, היא תמול.  
<BR/>וה'''תוספות''' (ד"ה אשה לאו בת מילה היא) הביאו דבריו וחלקו עליו, שאף שבד"כ הלכה כר' יוחנן לעומת רב, כאן הלכה כרב לפי שקאי בשיטת ר' יהודה הנשיא.
<BR/>וה'''תוספות''' (ד"ה אשה לאו בת מילה היא) הביאו דבריו וחלקו עליו, שאף שבד"כ הלכה כר' יוחנן לעומת רב, כאן הלכה כרב לפי שקאי בשיטת ר' יהודה הנשיא, ומה שכתוב בגמרא בקידושין (כט א) שצריך מיעוט שלומדת מפסוק שאישה פטורה ממילת הבן, שנאמר 'אותו' ולא אותה, צריך ליישב שפטורה מלבקש מאחרים למולו, שהרי היא עצמה לא יכולה למול.
<BR/>עוד מעירים התוספות מהגמרא בקידושין שאומרת שאישה פטורה ממילת הבן, שנאמר 'אותו' ולא אותה, שצריך ליישב לשיטת בה"ג שהכוונה שאינה חייבת למול, דהיינו לבקש למהולו, אבל אם אין אחר, כשרה למול.


כדעת בעל הלכות גדולות פסקו גם ה'''ריטב"א''' (ד"ה ולענין פסק),
כדעת בעל הלכות גדולות פסקו גם ה'''ריטב"א''' (ד"ה ולענין פסק),

תפריט ניווט