הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:היוצאת בלא כתובה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(5 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
* העוברת על דת משה ויהודית
* העוברת על דת משה ויהודית (כתובות פרק ז משנה ו)
* נמצאו עליה נדרים
* נמצאו עליה נדרים (כתובות פרק ז משנה ז)
* נמצאו בה מומין
* נמצאו בה מומין (כתובות פרק ז משנה ז)
* מתנהגת בפריצות בשוק (עיין מחלוקת תנאים בברייתא גיטין פט א)


== העוברת על דת משה ויהודית ==
== העוברת על דת משה ויהודית ==
במסכת סוטה (כה א) נסתפקו בגמרא האם עוברת על דת צריכה התראה (ואינה יוצאת בלא כתובה אא"כ התרו בה שאם תמשיך לעבור תצא בלא כתובה, ובכל זאת המשיכה), או שאינה צריכה התראה. ובפשטות מסקנת הגמרא שצריכה התראה (וכן נקט הרשב"א בפרק המדיר).
ואפילו לא עברה אלא פעם אחת כיון שהתרה בה יוצאת בלא כתובה (ריטב"א כתובות ע א).
עוד נסתפקו שם בעוברת על דת ורצה בעל לקיימה, האם הכל תלוי בהקפדתו של הבעל ורשאי שלא לגרשה, או שחייב להוציאה. ולא איפשיטא. כן דעת הראב"ד (הובא ברשב"א בפרק המדיר), ולכן כתב דמספיקא לא כייפינן ליה להוציאה אבל מצוה לגרשה. ודעת הרשב"א (בפרק המדיר שם) דאיפשיטא, כיון דהאיבעיא שלאח"כ שם היא בדרך את"ל ומדהא איפשיטא הא נמי איפשיטא דאם רצה לקיימה מקיימה.
=== עוברת על דת משה ===
=== עוברת על דת משה ===
* מאכילתו שאינו מעושר
* מאכילתו שאינו מעושר
שורה 56: שורה 63:
לשון תוספות, "בטווה ורד כנגד פניה, ר"ח פירש טווה ורד צמר אדום היא טווה שיפול על פניה מזהרוריתו, וזהו עזות מצח ופריצות".
לשון תוספות, "בטווה ורד כנגד פניה, ר"ח פירש טווה ורד צמר אדום היא טווה שיפול על פניה מזהרוריתו, וזהו עזות מצח ופריצות".


לשון הרשב"א, "טווה ורד כנגד פניה, פירש רש"י והחוט נמשך כנגד פניה של מטה, והרמב"ם ז"ל פירש שמשימה ורד בפדחתה וכיוצא בזה כדרך שנשי הגוים עושים, שזה מקלות הדעת ושיזונו עיני אחרים ממנה.
לשון הרשב"א, "טווה ורד כנגד פניה, פירש רש"י והחוט נמשך כנגד פניה של מטה, והרמב"ם ז"ל פירש שמשימה ורד בפדחתה וכיוצא בזה כדרך שנשי הגוים עושים, שזה מקלות הדעת ושיזונו עיני אחרים ממנה".


==== מדברת עם כל אדם ====
==== מדברת עם כל אדם ====
112

עריכות

תפריט ניווט