הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:היוצאת בלא כתובה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 5: שורה 5:
== העוברת על דת משה ויהודית ==
== העוברת על דת משה ויהודית ==
במסכת סוטה (כה א) נסתפקו בגמרא האם עוברת על דת צריכה התראה (ואינה יוצאת בלא כתובה אא"כ התרו בה שאם תמשיך לעבור תצא בלא כתובה, ובכל זאת המשיכה), או שאינה צריכה התראה. ובפשטות מסקנת הגמרא שצריכה התראה (וכן נקט הרשב"א בפרק המדיר).
במסכת סוטה (כה א) נסתפקו בגמרא האם עוברת על דת צריכה התראה (ואינה יוצאת בלא כתובה אא"כ התרו בה שאם תמשיך לעבור תצא בלא כתובה, ובכל זאת המשיכה), או שאינה צריכה התראה. ובפשטות מסקנת הגמרא שצריכה התראה (וכן נקט הרשב"א בפרק המדיר).
ואפילו לא עברה אלא פעם אחת כיון שהתרה בה יוצאת בלא כתובה (ריטב"א כתובות ע א).


עוד נסתפקו שם בעוברת על דת ורצה בעל לקיימה, האם הכל תלוי בהקפדתו של הבעל ורשאי שלא לגרשה, או שחייב להוציאה. ולא איפשיטא. כן דעת הראב"ד (הובא ברשב"א בפרק המדיר), ולכן כתב דמספיקא לא כייפינן ליה להוציאה אבל מצוה לגרשה. ודעת הרשב"א (בפרק המדיר שם) דאיפשיטא, כיון דהאיבעיא שלאח"כ שם היא בדרך את"ל ומדהא איפשיטא הא נמי איפשיטא דאם רצה לקיימה מקיימה.
עוד נסתפקו שם בעוברת על דת ורצה בעל לקיימה, האם הכל תלוי בהקפדתו של הבעל ורשאי שלא לגרשה, או שחייב להוציאה. ולא איפשיטא. כן דעת הראב"ד (הובא ברשב"א בפרק המדיר), ולכן כתב דמספיקא לא כייפינן ליה להוציאה אבל מצוה לגרשה. ודעת הרשב"א (בפרק המדיר שם) דאיפשיטא, כיון דהאיבעיא שלאח"כ שם היא בדרך את"ל ומדהא איפשיטא הא נמי איפשיטא דאם רצה לקיימה מקיימה.
112

עריכות

תפריט ניווט