הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:תרשים בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 4: שורה 4:
{{תרשים| | | | | | רבא | רבא='''רבא:''' דווקא שעתיד לחזור למקומו בלילי י"ד, אבל אם אינו עתיד לחזור בלילי י"ד קורא עמהן|עיצוב=background-color: #eeee33;}}
{{תרשים| | | | | | רבא | רבא='''רבא:''' דווקא שעתיד לחזור למקומו בלילי י"ד, אבל אם אינו עתיד לחזור בלילי י"ד קורא עמהן|עיצוב=background-color: #eeee33;}}
{{תרשים| |.|-|-|-|-|-|+|-|-|-|-|-|-|,}}
{{תרשים| |.|-|-|-|-|-|+|-|-|-|-|-|-|,}}
{{תרשים|אפשרות א | | | | | אפשרות ב | | | | | אפשרות ג |אפשרות א=רבא מדבר על '''הרישא''' בלבד, בן עיר שהלך לכרך שאם עתיד הוא לחזור לעירו בליל י"ד קורא כמקומו, ואם עתיד לחזור אחרי ליל י"ד קורא כאנשי הכרך בט"ו|אפשרות ב=רבא דיבר על '''הסיפא''' בלבד, בן כרך שהלך לעיר, שאם עתיד הוא לחזור לכרך בליל י"ד לפני השחר, קורא כאנשי העיר שהוא שם, אך אם עתיד לחזור אחרי ליל י"ד, יש לו להמתין ולקרוא כמקומו בכרך|אפשרות ג=רבא דיבר על '''הרישא והסיפא''' יחד, בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר, שבכל מקרה דינו נקבע בליל י"ד לפי אותו המקום שבו הוא שוהה בזמן זה }}
{{תרשים|אפשרות א | | | | | אפשרות ב | | | | | אפשרות ג |אפשרות א=רבא מדבר על '''הרישא''' בלבד, בן עיר שהלך לכרך שאם עתיד הוא לחזור לעירו בליל י"ד קורא כמקומו, ואם עתיד לחזור אחרי ליל י"ד קורא כאנשי הכרך בט"ו|אפשרות ב=רבא דיבר על '''הסיפא''' בלבד, בן כרך שהלך לעיר, שאם עתיד הוא לחזור לכרך בליל י"ד לפני השחר, קורא כאנשי העיר שהוא שם, אך אם עתיד לחזור אחרי ליל י"ד, יש לו להמתין ולקרוא כמקומו בכרך|אפשרות ג=רבא דיבר על '''הרישא והסיפא''' יחד, בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר, שבכל מקרה דינו נקבע בליל י"ד לפי אותו המקום שבו הוא שוהה בזמן זה
|עיצוב=background-color: #eeee66;
}}
{{תרשים| |!| | | | | |!| | | | | | |!}}
{{תרשים| |!| | | | | |!| | | | | | |!}}
{{תרשים|רי"ף | | | | | רש"י | | | | | רא"ש | רי"ף=לא נמצא מפורש בראשונים, אך ייתכן שזו כוונת הרי"ף והרמב"ם, וקצת משמע שהבין כן בדעתם ה'''כפתור ופרח'''| רש"י = זוהי שיטת רש"י ורוב הראשונים (רשב"א, ר"ן, ריטב"א, מאירי ועוד) | רא"ש=כן כתב להדיא הרא"ש, וכן היא דעת הראב"ד בהשגות על בעל המאור}}
{{תרשים|רי"ף | | | | | רש"י | | | | | רא"ש | רי"ף=לא נמצא מפורש בראשונים, אך ייתכן שזו כוונת הרי"ף והרמב"ם, וקצת משמע שהבין כן בדעתם ה'''כפתור ופרח'''| רש"י = זוהי שיטת רש"י ורוב הראשונים (רשב"א, ר"ן, ריטב"א, מאירי ועוד) | רא"ש=כן כתב להדיא הרא"ש, וכן היא דעת הראב"ד בהשגות על בעל המאור}}
{{תרשים/סוף}}
{{תרשים/סוף}}

גרסה מ־13:47, 26 ביוני 2018

 
 
 
 
 
משנה: בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר, אם עתיד לחזור למקומו קורא כמקומו ואם לאו קורא עמהן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רבא: דווקא שעתיד לחזור למקומו בלילי י"ד, אבל אם אינו עתיד לחזור בלילי י"ד קורא עמהן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רבא מדבר על הרישא בלבד, בן עיר שהלך לכרך שאם עתיד הוא לחזור לעירו בליל י"ד קורא כמקומו, ואם עתיד לחזור אחרי ליל י"ד קורא כאנשי הכרך בט"ו
 
 
 
 
רבא דיבר על הסיפא בלבד, בן כרך שהלך לעיר, שאם עתיד הוא לחזור לכרך בליל י"ד לפני השחר, קורא כאנשי העיר שהוא שם, אך אם עתיד לחזור אחרי ליל י"ד, יש לו להמתין ולקרוא כמקומו בכרך
 
 
 
 
רבא דיבר על הרישא והסיפא יחד, בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר, שבכל מקרה דינו נקבע בליל י"ד לפי אותו המקום שבו הוא שוהה בזמן זה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא נמצא מפורש בראשונים, אך ייתכן שזו כוונת הרי"ף והרמב"ם, וקצת משמע שהבין כן בדעתם הכפתור ופרח
 
 
 
 
זוהי שיטת רש"י ורוב הראשונים (רשב"א, ר"ן, ריטב"א, מאירי ועוד)
 
 
 
 
כן כתב להדיא הרא"ש, וכן היא דעת הראב"ד בהשגות על בעל המאור