הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין בעד אחד"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 43: שורה 43:
<BR/>כן היא גם דעת ה'''מרדכי''' (קידושין ג תקלד), וכן כתב '''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה כב ב קפד ג) בשם ה'''תוספות''' (דרוש מקור)<ref>גם בתשובות הרי"ד סימן צז מובא שרבנו תם מהמחמירים, וצ"ע איה מקום כבודו.</ref>, אבל לא הסכים לדבריהם.  
<BR/>כן היא גם דעת ה'''מרדכי''' (קידושין ג תקלד), וכן כתב '''רבנו ירוחם''' (אדם וחוה כב ב קפד ג) בשם ה'''תוספות''' (דרוש מקור)<ref>גם בתשובות הרי"ד סימן צז מובא שרבנו תם מהמחמירים, וצ"ע איה מקום כבודו.</ref>, אבל לא הסכים לדבריהם.  


ב'''תרומת הדשן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1835&st=&pgnum=70 (ריב)] העלה לדינא כדעת המחמירים שהיכא שאין העד מוכחש, אין להתיר. וב'''דרכי משה''' (א) כתב שכן דעת '''מהר"ם''', אבל אם אחד מהם מכחיש את העד, אין הקידושין כלום.
ב'''תרומת הדשן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1835&st=&pgnum=70 (ריב)] העלה לדינא כדעת המחמירים שהיכא שאין העד מוכחש, אין להתיר. ומשמע בדבריו שדווקא כאשר גם האיש וגם האשה מכחישים, אך אם אחד אינו מכחיש, צריך הוא לחוש לדברי העד.
אך ב'''דרכי משה''' (א) כתב שגם דעת '''מהר"ם''' לחשוש לקידושין בעד אחד, אבל הוסיף אם אחד מהם מכחיש את העד, אין הקידושין כלום, כלומר משמע שגם אותו אינו מכחיש אינו צריך לחשוש.


==== מדוע פסקו הפוסקים כרב כהנא ====
==== מדוע פסקו הפוסקים כרב כהנא ====