הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין בעד אחד"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות||קידושין סה א - סה ב||אישות ד ו|אבן העזר מב ב}} המקדש אישה שלא בפני עדים או בפני עד אח...")
 
שורה 3: שורה 3:


== סוגית הגמרא ==
== סוגית הגמרא ==
ה'''גמרא''' (קידושין סה א) מביאה דברי רב יהודה שהמקדש בעד אחד אין חוששין לקידושיו. אמנם אם האיש והאשה מודים שנתן לה קידושין, לא ידע רב יהודה לענות אם חוששים או לא. ולדעת רב נחמן בשם שמואל, אף בזה אין חוששין לקידושין, אפילו שניהם מודים.
<BR/>ואמנם ישנה משנה האומרת שאדם האומר לאשה 'קידשתיך', והיא טוענת 'לא קידשתני', שכל קרובתיה אסורות לו, זה מדובר כאשר הוא אומר להדיא 'קידשתיך בפני שני עדים והלכו להם למדינת הים', שכן לפי טענתו חלו קידושין. אך אם אומר 'קידשתיך בפני עד אחד' אינו אוסר עצמו בקרובתיה, וכל שכן אם אומר שקידשה בלא עדים שאינו אוסר עצמו.

גרסה מ־23:24, 9 באפריל 2018

מקורות
בבלי:קידושין סה א - סה ב
רמב"ם:אישות ד ו
שולחן ערוך:אבן העזר מב ב

המקדש אישה שלא בפני עדים או בפני עד אחד, האם יש לחשוש לחלות הקידושין.

סוגית הגמרא

הגמרא (קידושין סה א) מביאה דברי רב יהודה שהמקדש בעד אחד אין חוששין לקידושיו. אמנם אם האיש והאשה מודים שנתן לה קידושין, לא ידע רב יהודה לענות אם חוששים או לא. ולדעת רב נחמן בשם שמואל, אף בזה אין חוששין לקידושין, אפילו שניהם מודים.
ואמנם ישנה משנה האומרת שאדם האומר לאשה 'קידשתיך', והיא טוענת 'לא קידשתני', שכל קרובתיה אסורות לו, זה מדובר כאשר הוא אומר להדיא 'קידשתיך בפני שני עדים והלכו להם למדינת הים', שכן לפי טענתו חלו קידושין. אך אם אומר 'קידשתיך בפני עד אחד' אינו אוסר עצמו בקרובתיה, וכל שכן אם אומר שקידשה בלא עדים שאינו אוסר עצמו.