הבדלים בין גרסאות בדף "נקב בקלף ובאותיות"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "== דברי הגמרא ופירושן == איתא ב'''גמרא''' (מנחות כט א) בשם אשיאן בר נדבך, שאם ניקב תוכו של ה"א - כשר, ירכו - פסול. <BR/>ופירש '''רש"י''' שירכו הכוונה לרגל הימנית שלו, ולגבי תוכו פירש שני פירושים: א. הרגל הפנימית. ב. הגויל החלק שבתוכו. ב'''ירושלמי''' (מגילה א ט) מובא בשם אשיי...")
 
 
שורה 1: שורה 1:
== דברי הגמרא ופירושן ==
== דברי הגמרא ופירושן ==
איתא ב'''גמרא''' (מנחות כט א) בשם אשיאן בר נדבך, שאם ניקב תוכו של ה"א - כשר, ירכו - פסול.  
איתא ב'''גמרא''' (מנחות כט א) בשם אשיאן בר נדבך, שאם ניקב תוכו של ה"א - כשר, ירכו - פסול.  
<BR/>ופירש '''רש"י''' שירכו הכוונה לרגל הימנית שלו, ולגבי תוכו פירש שני פירושים: א. הרגל הפנימית. ב. הגויל החלק שבתוכו.  
<BR/>ופירש '''רש"י''' שירכו הכוונה לרגל הימנית שלו, שאם ניקב פסול. ולגבי תוכו פירש שני פירושים: א. הרגל הפנימית. ב. הגויל החלק שבתוכו.  


ב'''ירושלמי''' (מגילה א ט) מובא בשם אשיין בר נדבה, שאם יש נקב באמצע בי"ת, אם היה הגויל מקיפו מכל צד כשר, ואם לאו פסול.  
ב'''ירושלמי''' (מגילה א ט) מובא בשם אשיין בר נדבה, שאם יש נקב באמצע בי"ת, אם היה הגויל מקיפו מכל צד כשר, ואם לאו פסול.  
<BR/>ה'''מרדכי''' (מנחות תתקנג) למד שהירושלמי חולק על הבבלי, שכן לפי הבבלי לא צריך היקף גויל בכולו אם ניקב החלל.
<BR/>ה'''מרדכי''' (מנחות תתקנג) למד שהירושלמי חולק על הבבלי, שכן לפי הבבלי לא צריך היקף גויל בכולו אם ניקב החלל.

גרסה אחרונה מ־22:33, 1 באפריל 2024

דברי הגמרא ופירושן[עריכה | עריכת קוד מקור]

איתא בגמרא (מנחות כט א) בשם אשיאן בר נדבך, שאם ניקב תוכו של ה"א - כשר, ירכו - פסול.
ופירש רש"י שירכו הכוונה לרגל הימנית שלו, שאם ניקב פסול. ולגבי תוכו פירש שני פירושים: א. הרגל הפנימית. ב. הגויל החלק שבתוכו.

בירושלמי (מגילה א ט) מובא בשם אשיין בר נדבה, שאם יש נקב באמצע בי"ת, אם היה הגויל מקיפו מכל צד כשר, ואם לאו פסול.
המרדכי (מנחות תתקנג) למד שהירושלמי חולק על הבבלי, שכן לפי הבבלי לא צריך היקף גויל בכולו אם ניקב החלל.