הבדלים בין גרסאות בדף "ויקיסוגיה:ויקיסוגיה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 10: שורה 10:
למען הסר ספק, אין כוונת האתר להוות ולו במעט, איזשהו תחליף ללימוד המסורתי מדור דור, אלא רק להיות כלי עזר נוסף, שמטרותיו הן שתיים עיקריות:
למען הסר ספק, אין כוונת האתר להוות ולו במעט, איזשהו תחליף ללימוד המסורתי מדור דור, אלא רק להיות כלי עזר נוסף, שמטרותיו הן שתיים עיקריות:


'''א. מפתח מקורות''' - כשאדם לומד סוגיה ומתעוררות לו שאלות, יש לו צורך לחפש בספרים התייחסות לשאלתו, אלא שלא תמיד הוא יודע איפה לחפש. ספרי מפתח שיצאו לאחרונה עוזרים בנושא. כאשר הלומדים כולם כותבים במקום אחד את מה שראו בסוגיה, הדבר מאפשר להיעזר אחד בשני, כי מה שראה זה לא ראה זה וכו'. מסיבה זו יש חשיבות גם לכתיבה בסוגיות שקיימות כבר, בהוספת מקורות, הפניה למקומות נוספים וכד'.
'''א. מפתח מקורות''' - כשאדם לומד סוגיה ומתעוררות לו שאלות, יש לו צורך לחפש בספרים התייחסות לשאלתו, אלא שלא תמיד הוא יודע איפה לחפש. ספרי מפתח שיצאו לאחרונה עוזרים בנושא. כאשר הלומדים כולם כותבים במקום אחד את מה שראו בסוגיה, הדבר מאפשר להיעזר אחד בשני, כי מה שראה זה לא ראה זה וכו'. מסיבה זו יש חשיבות גם לכתיבה בסוגיות שקיימות כבר, בהוספת מקורות, הפניה למקומות נוספים וכד'.<BR/>
יתרון נוסף למפתח המקורות בויקיסוגיה, שישנם בכל סוגיה, קישורים חיצוניים לאתרים של מאגרי ספרים מצולמים [כגון HebrewBooks], כך שבקלות ניתן לפתוח את המקור המדוייק ולעיין בו בפנים.


ב. '''בית מדרש פעיל''' - כולנו לומדים את אותה תורה, אותה גמרא, אותם ראשונים ואותם אחרונים, אך יחד עם זה ישנם מחלוקות בהבנת הדברים, לפעמים הדברים אף נוגעים להלכה ולמעשה. ב'''ויקיסוגיה''' יש מקום לשאת ולתת בדברים על פי דרכה של תורה, ומתוך בירור מקיף של כמה וכמה תלמידי חכמים תתברר השמועה ותרבה התורה בישראל.
ב. '''בית מדרש פעיל''' - כולנו לומדים את אותה תורה, אותה גמרא, אותם ראשונים ואותם אחרונים, אך יחד עם זה ישנם מחלוקות בהבנת הדברים, לפעמים הדברים אף נוגעים להלכה ולמעשה. ב'''ויקיסוגיה''' יש מקום לשאת ולתת בדברים על פי דרכה של תורה, ומתוך בירור מקיף של כמה וכמה תלמידי חכמים תתברר השמועה ותרבה התורה בישראל.