הבדלים בין גרסאות בדף "מנהגי ימי ספירת העומר"

אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:


וב'''מחזיק ברכה''' לחיד"א [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9191&st=&pgnum=199&hilite= (תצג א)] כתב שלא נהגו כהפר"ח ומהר"ם לונזאנו, אלא פשט המנהג שלא לישא עד ל"ג בעומר אף מי שלא קיים פריה ורביה, וכמו שכתב גם הרב '''זרע אמת''' (אורח חיים סח), שאפילו במקום שאין נזהרים כל כך בתספורת, מ"מ בנישואין מחמירים.
וב'''מחזיק ברכה''' לחיד"א [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9191&st=&pgnum=199&hilite= (תצג א)] כתב שלא נהגו כהפר"ח ומהר"ם לונזאנו, אלא פשט המנהג שלא לישא עד ל"ג בעומר אף מי שלא קיים פריה ורביה, וכמו שכתב גם הרב '''זרע אמת''' (אורח חיים סח), שאפילו במקום שאין נזהרים כל כך בתספורת, מ"מ בנישואין מחמירים.
<BR/>גם בשו"ת '''שבות יעקב''' רישר [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19535&st=&pgnum=21 (ב לה)] נשאל אודות נישואין בבין המצרים לאלמן שלא קיים פריה ורביה, והשיב שאף ש[[באבלות הקלו חכמים לישא תוך שלושים]] משום פריה ורביה, וכל שכן באבלות ישנה כדהכא, מ"מ הכא יש להחמיר על פי מה שכתב הר"ן בסוף פ"ק דתענית, שנוהגים שלא לישא אישה כלל אפילו מי שאין לו אשה ובנים, משום דלא מיסמנא מילתא. ועוד חילק וכתב, שדווקא באבלות יחיד מקלים, אבל אבלות דרבים כדהכא אין להקל כנגד המנהג. והביא מעשה שפעם הקל חכם אחד בענין נישואין בימי הספירה, ולא עלה זיווגם יפה.


===ריקודים ומחולות===
===ריקודים ומחולות===