הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הגומל"

נוספו 140 בתים ,  23:38, 11 בפברואר 2017
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==מי מברך==
==מי מברך==
ה'''גמרא''' (ברכות נד ב) מביאה דברי רב יהודה בשם רב שישנם ארבעה דצריכים להודות, וכולם נלמדים בפרק ק"ז בתהילים:  
ה'''גמרא''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=54b&format=pdf (ברכות נד ב)] מביאה דברי רב יהודה בשם רב שישנם ארבעה דצריכים להודות, וכולם נלמדים בפרק ק"ז בתהילים:  
<BR/>יורדי הים - "יורדי הים באניות... יודו לה' חסדו".  
<BR/>יורדי הים - "יורדי הים באניות... יודו לה' חסדו".  
<BR/>הולכי מדברות - "תעו במדבר בישימון דרך... יודו לה' חסדו".
<BR/>הולכי מדברות - "תעו במדבר בישימון דרך... יודו לה' חסדו".
שורה 11: שורה 11:


===סדר הארבעה===
===סדר הארבעה===
ב'''תוספות''' (ד"ה ארבעה) העירו שבגמרא לא סידרו את הארבעה לפי הסדר שמסודרים הם במזמור, ששם מסודרים הם כך: הולכי מדבר, חבוש, חולה, יורדי הים,
ב'''תוספות''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=1&daf=54b&format=pdf (ד"ה ארבעה)] העירו שבגמרא לא סידרו את הארבעה לפי הסדר שמסודרים הם במזמור, ששם מסודרים הם כך: הולכי מדבר, חבוש, חולה, יורדי הים,
ואילו בתלמוד הסדר הוא: ים, מדבר, חולה חבוש. וכתבו התוספות שבמזמור סידר המסוכנים תחילה, ואילו בגמרא נקט המצויים תחילה. וכן כתב ב'''שיטה מקובצת''' בשם '''רב האי גאון'''.
ואילו בתלמוד הסדר הוא: ים, מדבר, חולה חבוש. וכתבו התוספות שבמזמור סידר המסוכנים תחילה, ואילו בגמרא נקט המצויים תחילה. וכן כתב ב'''שיטה מקובצת''' בשם '''רב האי גאון'''.
<BR/>אבל ב'''ספר הערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43084&st=&pgnum=33 (ערך ארבעה)] כתב בשם רב האי גאון להיפך, שהמזמור סידר המצויים תחילה, ואילו בתלמוד מנה אותם לפי סדר סכנתם. וכן כתב '''רבנו יונה''' (ברכות מג א ד"ה ארבעה) בשמו.
<BR/>אבל ב'''ספר הערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43084&st=&pgnum=33 (ערך ארבעה)] כתב בשם רב האי גאון להיפך, שהמזמור סידר המצויים תחילה, ואילו בתלמוד מנה אותם לפי סדר סכנתם. וכן כתב '''רבנו יונה''' (ברכות מג א ד"ה ארבעה) בשמו.