הבדלים בין גרסאות בדף "המחזיק בקרקע בטענה שקנאה מבלי שבירר בעלות המוכר (לאו קא מודית)"

אין תקציר עריכה
שורה 94: שורה 94:


בדבריו כותב הסמ"ע ששיטת השו"ע היא גם שיטת הרא"ש ולכאורה לא מובן מה דומה בניהם מעבר לציור המקרה, אפשר שמתוך הדמיון הזה ניתן להסביר את דברי הסמ"ע. כמו שהסברנו, לשיטת הרא"ש, החיסרון בטענות נולד דווקא אצל המוחזק, כשהמוכר טען בפניו את הטענות לא הייתה איתן בעיה, אך כשהמוחזק טוען אותן ומתוך שיקולים פרטיים במוחזק בית דין לא מקבלים אותן ולכן המוחזק הוא זה שאשם באיבוד השדה, וממילא הוא לא יוכל לתבוע את ההפסד מהמוכר. זו דרך נוספת להסבר השו"ע אף שהיא לא הפשט שלו.   
בדבריו כותב הסמ"ע ששיטת השו"ע היא גם שיטת הרא"ש ולכאורה לא מובן מה דומה בניהם מעבר לציור המקרה, אפשר שמתוך הדמיון הזה ניתן להסביר את דברי הסמ"ע. כמו שהסברנו, לשיטת הרא"ש, החיסרון בטענות נולד דווקא אצל המוחזק, כשהמוכר טען בפניו את הטענות לא הייתה איתן בעיה, אך כשהמוחזק טוען אותן ומתוך שיקולים פרטיים במוחזק בית דין לא מקבלים אותן ולכן המוחזק הוא זה שאשם באיבוד השדה, וממילא הוא לא יוכל לתבוע את ההפסד מהמוכר. זו דרך נוספת להסבר השו"ע אף שהיא לא הפשט שלו.   
==שיעורים, מאמרים וכתבי עת==
[http://www.kolhalashon.com/New/Media/PlayShiur.aspx?FileName=0581-20150204-122000-%D7%9E%D7%A4%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%90_%D7%96%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%99%D7%94_%D7%93%D7%96%D7%91%D7%A0%D7%94_%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%9A.mp3&ShiurNum=11 מפלניא זבינתיה דזבנה מינך] - הרב זבולון שוב, ישיבת דברי אמת - מודיעין עילית, באתר קול הלשון.


[[קטגוריה:חזקת קרקעות]]
[[קטגוריה:חזקת קרקעות]]