הבדלים בין גרסאות בדף "קריאה בשטרי הדיוטות בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:
<BR/>עוד מבואר בגמרא שאם הכתב חקוק, אין בזה חשש שמא ימחוק, אבל יש בזה חשש שמא יקרא בשטרי הדיוטות. לכן אם הכתב חקוק על טבלה ופנקס אסור, אך אם הוא כתוב על כותל מותר.
<BR/>עוד מבואר בגמרא שאם הכתב חקוק, אין בזה חשש שמא ימחוק, אבל יש בזה חשש שמא יקרא בשטרי הדיוטות. לכן אם הכתב חקוק על טבלה ופנקס אסור, אך אם הוא כתוב על כותל מותר.


וב'''תוספות''' (ד"ה לעולם) הביאו דעת '''ה"ר פורת'''
וב'''תוספות''' (ד"ה לעולם) הביאו דעת '''ה"ר פורת''' שפירש להיפך מרש"י, שלרב ביבי שסובר שהאיסור הוא שמא ימחוק, אם הוא כתוב על גבוה מותר, לפי שאין חשש שמא ימחוק, מפני אינו מסכים לדברי רבה הנ"ל לאסור לקרוא גם לאור נר גבוה. ואילו אביי שסובר שהאיסור הוא שמא יבוא לקרוא בשטרי הדיוטות, אמנם גם הוא לא מסכים עם רבה הנ"ל, אבל סובר שאסור לקרוא גם מכותל גבוה משום שמא יבוא לקרוא בשטר. וכן מסביר אביי גם את מחלוקת רבי אחא ורבנן, שלרבי אחא לא חיישינן להחלפת כותל בשטר, ולרבנן חיישינן.

תפריט ניווט