הבדלים בין גרסאות בדף "דיבור האסור בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 755 בתים ,  18:59, 4 בפברואר 2016
שורה 16: שורה 16:
וב'''טור''' (אורח חיים שז) גם כן הזכיר שני הדברים, וכן הוא ב'''שלחן ערוך''' (א).  
וב'''טור''' (אורח חיים שז) גם כן הזכיר שני הדברים, וכן הוא ב'''שלחן ערוך''' (א).  


כתב '''תרומת הדשן''' (א סא, ב קנה) שמותר להרבות אם בשיחה אם יש לו בזה עונג. שכשם שהתירו לרוץ לשם תענוג, אף שנאסר ההילוך כבחול, כן יש לומר גם בשיחה יתרה. אבל סיים שלאותם שאין מתענגים בדבר יש לאסור, אבל רוב העולם אין נזהרים בכך.  
כתב '''תרומת הדשן''' (א סא, ב קנה) שמותר להרבות אם בשיחה אם יש לו בזה עונג. שכשם שהתירו לרוץ לשם תענוג, אף שנאסר ההילוך כבחול, כן יש לומר גם בשיחה יתרה. אבל סיים שלאותם שאין מתענגים בדבר יש לאסור, אבל רוב העולם אין נזהרים בכך. הובא ב'''בית יוסף''', והעתיקו ה'''רמ"א''' (א) להלכה.
<BR/>אבל כתב ה'''אליה רבה''' שלאו משנת חסידים היא, והנשמר מלדבר דברי חול בשבת, קדוש יאמר לו, והעתיקו ה'''משנה ברורה''' (ה).


כתב '''ערוך השלחן''' (ב) שא
כתב '''ערוך השלחן''' (ב) שהעיקר הוא כרש"י שהאיסור הוא דיבור העסקיו, ודברי הירושלמי הם מידת חסידות, והביא ראיה לזה מדברי תרוה"ד, שהרי אם האיסור בדברי חול הוא מעיקר הדין, לא היה אפשר להתירו לצורך תענוג.


===לדבר מצוה===
===לדבר מצוה===
כתב ה'''מגן אברהם''' (א) בשם ספר חסידים שאפילו דיבור לצורך מצוה אסור, וכ"ה ב'''כנסת הגדולה'''.
==חישוב חשבונות==
==חישוב חשבונות==
==אמירה שאינה מפורשת==
==אמירה שאינה מפורשת==

תפריט ניווט