הבדלים בין גרסאות בדף "חיוב הדלקת נר שבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 140 בתים ,  12:41, 6 בינואר 2016
שורה 38: שורה 38:
וב'''שולי הגליון''' 'פני מנחם' לאדמו"ר מגור ביאר דבריו, דאין הכוונה שיש עונג במה שהנר דלוק, אלא העונג בהדלקה הוא במה שהאכילה תהיה באור ולא ישב בחושך. ומלשון התוס' הנ"ל משמע כדבריו.<BR/>
וב'''שולי הגליון''' 'פני מנחם' לאדמו"ר מגור ביאר דבריו, דאין הכוונה שיש עונג במה שהנר דלוק, אלא העונג בהדלקה הוא במה שהאכילה תהיה באור ולא ישב בחושך. ומלשון התוס' הנ"ל משמע כדבריו.<BR/>
ובספר '''תוספת שבת''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8004&st=&pgnum=48&hilite= (רסג א)]  
ובספר '''תוספת שבת''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8004&st=&pgnum=48&hilite= (רסג א)]  
תירץ באופן אחר, דהדלקה שהיא משום עונג שבת, היא ההדלקה שמדליקים במקום האכילה, אבל משום כבוד שבת מדליקים גם בשאר החדרים.
תירץ באופן אחר, דהדלקה שהיא משום עונג שבת, היא ההדלקה ש[[מקום הדלקת נר שבת#הדלקה במקום הסעודה|מדליקים במקום האכילה]], אבל משום כבוד שבת [[מקום הדלקת נר שבת#הדלקה בשאר החדרים|מדליקים גם בשאר החדרים]].
<BR/>וב'''ערוך השלחן''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9101&st=&pgnum=66 (רסג ב)]  
<BR/>וב'''ערוך השלחן''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9101&st=&pgnum=66 (רסג ב)]  
כתב לחלק כן מדנפשיה, אלא שהפך וכתב דבמקום האכילה הוא משום כבוד, ובשאר החדרים הוא משום עונג. ובספר '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג [ו]) כתב בדעתו שבמקום האכילה הוא גם משום כבוד וגם משום עונג, ובשאר החדרים הוא רק משום עונג.
כתב לחלק כן מדנפשיה, אלא שהפך וכתב דבמקום האכילה הוא משום כבוד, ובשאר החדרים הוא משום עונג. ובספר '''שמירת שבת כהלכתה''' (מג [ו]) כתב בדעתו שבמקום האכילה הוא גם משום כבוד וגם משום עונג, ובשאר החדרים הוא רק משום עונג.

תפריט ניווט