הבדלים בין גרסאות בדף "סוף זמן קריאת שמע של שחרית"

אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
{{מקורות|ברכות א ב|ברכות י ב|||}}
{{מקורות|ברכות א ב|ברכות י ב|קריאת שמע א יא|אורח חיים נא א|}}


== מחלוקת ר' אליעזר ור' יהושע ==
== מחלוקת ר' אליעזר ור' יהושע ==
שורה 10: שורה 10:


אמנם ב'''רבנו יונה''' (ד ב ד"ה עד וד"ה ר' יהושע) משמע שזמן זה של עד ג' שעות הוא רק בדיעבד, אבל לכתחילה צריך לקרוא עד שתנץ החמה.
אמנם ב'''רבנו יונה''' (ד ב ד"ה עד וד"ה ר' יהושע) משמע שזמן זה של עד ג' שעות הוא רק בדיעבד, אבל לכתחילה צריך לקרוא עד שתנץ החמה.
<BR/>וכן מדוייק בלשון ה'''רמב"ם''' (קריאת שמע א יא) שכותב שאם איחר וקרא קריאת שמע אחר שתעלה השמש, יצא ידי חובתו, שזמנה עד שלוש שעות ביום למי שעבר ואיחר.  
<BR/>וכן מדוייק בלשון ה'''רמב"ם''' (קריאת שמע א יא) שכותב ש'''אם איחר''' וקרא קריאת שמע אחר שתעלה השמש, יצא ידי חובתו, שזמנה עד שלוש שעות ביום '''למי שעבר ואיחר'''.  


אמנם ב'''שלחן ערוך''' (אורח חיים נא א) כתב בפשיטות שזמנה נמשך עד סוף ג' שעות ביום, אלא שמצוה מן המובחר לקרותה כוותיקין.
אמנם ב'''שלחן ערוך''' (אורח חיים נא א) כתב בפשיטות שזמנה נמשך עד סוף ג' שעות ביום, אלא שמצוה מן המובחר לקרותה כוותיקין.