הבדלים בין גרסאות בדף "זמן הספירה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 21 בתים ,  00:41, 18 במאי 2018
אין תקציר עריכה
שורה 57: שורה 57:


ה'''שולחן ערוך''' (אורח חיים תפט א) כתב שסופרים לאחר תפילת ערבית.
ה'''שולחן ערוך''' (אורח חיים תפט א) כתב שסופרים לאחר תפילת ערבית.
ה'''משנה ברורה''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%A4%D7%98#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_%D7%90 (ב)] כתב שסופרים לפני "עלינו לשבח", מפני שבכלל דין "תמימות" הוא להקדים כמה שאפשר את הספירה.  
<BR/>דעת ה'''מעשה רב''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (תפט קב), שיש לספור אחרי עלינו לשבח, כדי שלא להפסיק בסדר התפילה. לעומת זאת ה'''משנה ברורה''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%A4%D7%98#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_%D7%90 (ב)] כתב שסופרים לפני "עלינו לשבח", מפני שבכלל דין "תמימות" הוא להקדים כמה שאפשר את הספירה.  
<BR/>על פי סברה זו, כתב ה'''מור וקציעה''' {{מקור}} שמה שסופרים לאחר ערבית ולא לפניה הוא מכיוון שבדורות קודמים היו מתפללים ערבית מבעוד יום ורק לאחר התפילה אפשר היה לספור, ומנהג זה נותר גם בימינו כשמתפללים בלילה. מדבריו משמע שמן הראוי לספור לפני ערבית, אולם ה'''חק יעקב''' {{מקור}} כתב שמדינא צריך להקדים ק"ש ותפילה לספירה, מפני ש"תדיר קודם".
<BR/>על פי סברה זו, כתב ה'''מור וקציעה''' {{מקור}} שמה שסופרים לאחר ערבית ולא לפניה הוא מכיוון שבדורות קודמים היו מתפללים ערבית מבעוד יום ורק לאחר התפילה אפשר היה לספור, ומנהג זה נותר גם בימינו כשמתפללים בלילה. מדבריו משמע שמן הראוי לספור לפני ערבית, אולם ה'''חק יעקב''' {{מקור}} כתב שמדינא צריך להקדים ק"ש ותפילה לספירה, מפני ש"תדיר קודם".
ה'''מעשה רב''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (תפט קב) כתבו שיש לספור אחרי עלינו לשבח, כדי שלא להפסיק בסדר התפילה.


==ספירת העומר בליל הסדר שני של גלויות==
==ספירת העומר בליל הסדר שני של גלויות==

תפריט ניווט