הבדלים בין גרסאות בדף "זמן הספירה"

נוספו 2 בתים ,  00:41, 18 במאי 2018
 
שורה 57: שורה 57:


ה'''שולחן ערוך''' (אורח חיים תפט א) כתב שסופרים לאחר תפילת ערבית.
ה'''שולחן ערוך''' (אורח חיים תפט א) כתב שסופרים לאחר תפילת ערבית.
<BR/>דעת ה'''מעשה רב''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (תפט קב), שיש לספור אחרי עלינו לשבח, כדי שלא להפסיק בסדר התפילה. לעומת זאת ה'''משנה ברורה''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%A4%D7%98#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_%D7%90 (ב)] כתב שסופרים לפני "עלינו לשבח", מפני שבכלל דין "תמימות" הוא להקדים כמה שאפשר את הספירה.  
 
דעת ה'''מעשה רב''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (תפט קב), שיש לספור אחרי עלינו לשבח, כדי שלא להפסיק בסדר התפילה.  
<BR/>לעומת זאת ה'''משנה ברורה''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%A4%D7%98#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_%D7%90 (ב)] כתב שסופרים לפני "עלינו לשבח", מפני שבכלל דין "תמימות" הוא להקדים כמה שאפשר את הספירה.  
<BR/>על פי סברה זו, כתב ה'''מור וקציעה''' {{מקור}} שמה שסופרים לאחר ערבית ולא לפניה הוא מכיוון שבדורות קודמים היו מתפללים ערבית מבעוד יום ורק לאחר התפילה אפשר היה לספור, ומנהג זה נותר גם בימינו כשמתפללים בלילה. מדבריו משמע שמן הראוי לספור לפני ערבית, אולם ה'''חק יעקב''' {{מקור}} כתב שמדינא צריך להקדים ק"ש ותפילה לספירה, מפני ש"תדיר קודם".
<BR/>על פי סברה זו, כתב ה'''מור וקציעה''' {{מקור}} שמה שסופרים לאחר ערבית ולא לפניה הוא מכיוון שבדורות קודמים היו מתפללים ערבית מבעוד יום ורק לאחר התפילה אפשר היה לספור, ומנהג זה נותר גם בימינו כשמתפללים בלילה. מדבריו משמע שמן הראוי לספור לפני ערבית, אולם ה'''חק יעקב''' {{מקור}} כתב שמדינא צריך להקדים ק"ש ותפילה לספירה, מפני ש"תדיר קודם".