הבדלים בין גרסאות בדף "התרת נדרים על מנהג"

נוספו 97 בתים ,  23:21, 10 באפריל 2016
שורה 42: שורה 42:


===רבינו ניסים===
===רבינו ניסים===
בעקבות סתירה בין הבבלי לירושלמי באפשרות להתיר מנהגים של עמי ארצות והוא מסיק שאפשר שגם הירושלמי אוסר להתיר מנהגים אפילו לתלמידי חכמים, והירושלמי בסך הכל התיר לעשות התרת נדרים ממש בפתח וחרטה שזה ודאי מותר. והוא מדייק זאת גם מלשון הבבלי.
מביא שני דרכים להבין את הסוגיות במסכת פסחים פרק מקום שנהגו וכאן יובא פירוש אחד- בעקבות סתירה בין הבבלי לירושלמי באפשרות להתיר מנהגי טעות של עמי ארצות הוא מסיק שגם הירושלמי אוסר להתיר מנהגים אפילו לתלמידי חכמים בלא פתח וחרטה, אבל כולם התירו לעשות התרת נדרים על מנהג גם הירושלמי וגם הבבלי.  
בפירושו לנדרים פא: ד”ה משום שנאמר הר"ן מביא את דעת '''רבנו יהודה הכהן''' שמסכים לדעתו.
בפירושו לנדרים פא: ד”ה "משום שנאמר" הר"ן מביא את דעת '''רבנו יהודה הכהן''' שמסכים לדעתו.


==שו"ע ==
==שו"ע ==
161

עריכות