הבדלים בין גרסאות בדף "נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
הסוגיה מדברת במקרה של נ"ט בר נ"ט ב''''היתרא''''- כלומר במקרה שבו מאכל כשר (כגון בשר) נתן טעם בכלי ואותו כלי נתן טעם במאכל אחר- האם את המאכל השני אפשר לאוכלו עם מאכל שאסור עם המאכל הראשון (לדוג' חלב).[[שיחה:נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)|לעוד דוגמא]]
הסוגיה מדברת במקרה של נ"ט בר נ"ט ב''''היתרא''''- כלומר במקרה שבו מאכל כשר (כגון בשר) נתן טעם בכלי ואותו כלי נתן טעם במאכל אחר- האם את המאכל השני אפשר לאוכלו עם מאכל שאסור עם המאכל הראשון (לדוג' חלב).[[שיחה:נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)|לעוד דוגמא]]


בניגוד במקרה של נ"ט בר נ"ט של ''''איסורה'''' כלומר חתיכה אסורה (כגון גיד הנשה) שנתן טעם בסיר ואח"כ בישלו בסיר מאכל אחר (והוא כשר)- אם יש עברת טעמים עד למאכל השני שהוא אסור. (ולא נדון כאן בזה עיין נ"ט בר נ"ט דאיסורא)
לסוגיות קרובות עיין- [[נ"ט בר נ"ט דאיסורא]], [[שיחה:נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)|נ"ט בר נ"ט דאוכלין]]




שורה 9: שורה 9:


== מהו נותן טעם ==
== מהו נותן טעם ==
כל מאכל חם פולט מטעמו החוצה, ישנם מאכלים שאסורים באכילה כגון גיד הנשה או טריפה ואם כשהם היו חמים הונחו לידם מאכלים אחרים, המאכלים השניים קיבלו טעם מהאיסור (ויהיו אסורים בעצמם, אלא אם יש מספיק במאכל הכשר כדי לבטל את האיסור עיין ביטול בשישים).
כל מאכל חם פולט מטעמו החוצה, ישנם מאכלים שאסורים באכילה כגון גיד הנשה או טריפה ואם כשהם היו חמים הונחו לידם מאכלים אחרים, המאכלים השניים קיבלו טעם מהאיסור (ויהיו אסורים בעצמם, אלא אם יש מספיק במאכל הכשר כדי לבטל את האיסור עיין [[ביטול בשישים]]).


יש גם מאכלים שמותרים באכילה (בשר, חלב) אך אם יועברו טעמים מאחד לשני יאסרו באכילה ואף אם יהיה גורם אחד מתווך בניהם (כגון סיר או מאכל פרווה) יאסרו באכילה.  
יש גם מאכלים שמותרים באכילה (בשר, חלב) אך אם יועברו טעמים מאחד לשני יאסרו באכילה ואף אם יהיה גורם אחד מתווך בניהם (כגון סיר או מאכל פרווה) יאסרו באכילה.  

תפריט ניווט