הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 79 בתים ,  20:35, 30 באפריל 2022
שורה 165: שורה 165:
המקור לקריאת פרשת זכור{{הערה|בזמן תקופת הגאונים, כונתה שבת זו: "שבת מחיית עמלק"}}, בשבת השנייה בחודש אדר, הוא ב'''משנה''': {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן= בשנייה זכור.|מקור=מגילה ג ד}}  
המקור לקריאת פרשת זכור{{הערה|בזמן תקופת הגאונים, כונתה שבת זו: "שבת מחיית עמלק"}}, בשבת השנייה בחודש אדר, הוא ב'''משנה''': {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן= בשנייה זכור.|מקור=מגילה ג ד}}  


כך נכתב ב'''תוספתא''' {{ויקיטקסט|תוספתא (וילנא)/מגילה/ג|מגילה ג א}}. וכן כתב ה'''רמב"ם''' בהלכות תפילה (יג כ).  
כך נכתב ב'''תוספתא''' {{ויקיטקסט|תוספתא (וילנא)/מגילה/ג|מגילה ג א}}, וב'''ברייתא''' {{ויקיטקסט|מגילה ל א|מגילה ל א}}. וכן כתב ה'''רמב"ם''' בהלכות תפילה (יג כ).  


ב'''טור''' וב'''שו"ע''' {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|או"ח תרפה ב}}, אכן נפסק, שבשת השנייה בחודש אדר, קוראים את פרשת זכור. למעשה, זהו האיזכור היחיד ב'''שו"ע''', של מצוות זכירת מעשה עמלק.  
ב'''טור''' וב'''שו"ע''' {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|או"ח תרפה ב}}, אכן נפסק, שבשת השנייה בחודש אדר, קוראים את פרשת זכור. למעשה, זהו האיזכור היחיד ב'''שו"ע''', של מצוות זכירת מעשה עמלק.  
554

עריכות