554
עריכות
| שורה 125: | שורה 125: | ||
*ה'''ראב"ד ור"ש משאנץ''' מפרשים זכור, שתהא שונה בפיך הלכות מגילה {{הערה|'''ראב"ד ור"ש משאנץ''' ל'''תורת כהנים''' ב'''חוקותי''' ב}}, שתקבע זמנים להיות קורא בתורה ענין זה, וכן כותבים שאפשר לצאת ידי חובה גם בשמיעת המגילה. | *ה'''ראב"ד ור"ש משאנץ''' מפרשים זכור, שתהא שונה בפיך הלכות מגילה {{הערה|'''ראב"ד ור"ש משאנץ''' ל'''תורת כהנים''' ב'''חוקותי''' ב}}, שתקבע זמנים להיות קורא בתורה ענין זה, וכן כותבים שאפשר לצאת ידי חובה גם בשמיעת המגילה. | ||
====יציאת יד"ח בקריאת "ויבא עמלק"==== | ====יציאת יד"ח בקריאת "ויבא עמלק" ו"כי תצא"==== | ||
ישנו דיון בפוסקים האם ניתן לצאת ידי חובת המצווה רק בפרשת זכור או גם בפרשת 'ויבא עמלק'. | ישנו דיון בפוסקים האם ניתן לצאת ידי חובת המצווה רק בפרשת זכור או גם בפרשת 'ויבא עמלק'. | ||
| שורה 135: | שורה 135: | ||
ה'''גרי"ד סולובייצ'יק''' בספרו "'''שיעורים לזכר אבא מרי'''", בהסתמך על הצעת ה'''רמב"ן''' בפרשת '''כי תצא''' "ונמצינו למדים מן התורה בשניה זכור ויהיה סמך למקרא מגילה מן התורה", טוען שמקרא מגילה וקריאת "ויבא עמלק" בפורים, מהוים המשך לקיום דאורייתא של מצות זכירת עמלק, שקוימה בקריאת "זכור" בשבת שלפני כן. | ה'''גרי"ד סולובייצ'יק''' בספרו "'''שיעורים לזכר אבא מרי'''", בהסתמך על הצעת ה'''רמב"ן''' בפרשת '''כי תצא''' "ונמצינו למדים מן התורה בשניה זכור ויהיה סמך למקרא מגילה מן התורה", טוען שמקרא מגילה וקריאת "ויבא עמלק" בפורים, מהוים המשך לקיום דאורייתא של מצות זכירת עמלק, שקוימה בקריאת "זכור" בשבת שלפני כן. | ||
לעומת זאת, כשקוראים את פרשת "כי תצא", מודים כל הפוסקים שאפשר לצאת ידי חובה, אך צריך לכוון בשעת קריאה זו, לצאת ידי חובת המצווה (פעולת שכיר קלג). | |||
יש פוסקים האומרים, שלפני הקריאה, יש לומר לבעל קורא, שיכוון להוציא ידי חובה, את מי שצריך{{הערה|'''שו"ת הר צבי''' ח"א נח. '''מקראי קודש''' פורים ו}}. | |||
==קריאת פרשת זכור== | ==קריאת פרשת זכור== | ||
עריכות