הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 16 בתים ,  21:06, 23 באוקטובר 2021
שורה 68: שורה 68:


====הדעות שצריך נוסח מסוים====
====הדעות שצריך נוסח מסוים====
*לפי דברי ה'''תוס'''' ('''ברכות''' יג א), '''תוס' הרא"ש''' (שם), רא"ש (שם ז כ), '''רשב"א''' (שם יג א), '''תוס' ר"י החסיד''' ו'''תוס' שאנץ''' (שם), משמע שיש חיוב מהתורה בנוסח מסוים ע"מ לצאת ידי חובה, כפי שאומר '''תוס'''': "פרשיות המחויבים לקרות מן התורה כמו פרשת זכור" ומשמע מדבריו שבקריאת פרשה זו מקיימים את מצוות זכור.
*לפי דברי ה'''תוס'''' ('''ברכות''' יג א), ה'''תוס' הרא"ש''' (שם), ה'''רא"ש''' (שם ז כ), 'ה''רשב"א''' (שם יג א), ה'''תוס' ר"י החסיד''' וה'''תוס' שאנץ''' (שם), משמע שיש חיוב מהתורה בנוסח מסוים ע"מ לצאת ידי חובה, כפי שאומר '''תוס'''': "פרשיות המחויבים לקרות מן התורה כמו פרשת זכור" ומשמע מדבריו שבקריאת פרשה זו מקיימים את מצוות זכור.


*כך גם משמע מדברי ה'''תרומת הדשן''' (קח) שכתב שטעות בידי בני הכפרים שמקפידים לבוא לעיירות דווקא כדי לשמוע מגילה במנין, וצריכים לבוא לשמוע פרשת זכור במנין בשבת שלפני פורים שהיא הרי חובה מהתורה. אך הרי גם בפורים ישנה קריאת התורה 'ויבא עמלק' והרי יכולים לצאת בזה ידי חובה? אלא משמע לדעתו שאין יוצאים ידי חובה בקריאה זו.
*כך גם משמע מדברי ה'''תרומת הדשן''' (קח) שכתב שטעות בידי בני הכפרים שמקפידים לבוא לעיירות דווקא כדי לשמוע מגילה במנין, וצריכים לבוא לשמוע פרשת זכור במנין בשבת שלפני פורים שהיא הרי חובה מהתורה. אך הרי גם בפורים ישנה קריאת התורה 'ויבא עמלק' והרי יכולים לצאת בזה ידי חובה? אלא משמע לדעתו שאין יוצאים ידי חובה בקריאה זו.
554

עריכות