הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:תרשים סחיטת פירות בשבת"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(4 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{תרשים/התחלה}}
{{תרשים/התחלה}}
{{תרשים| | | | | | משנה | משנה='''משנה:''' אסור לסחוט פירות על מנת להוציא מהם משקים, ואם סחט חייב משום דש|עיצוב=background-color: #ee66ee;}}
{{תרשים| | | | | משנה | משנה='''משנה:''' אסור לסחוט פירות על מנת להוציא מהם משקים, ואם סחט חייב משום דש|עיצוב=background-color: #ee66ee;}}
{{תרשים| | | | | | |!}}
{{תרשים| | | | | |!}}
{{תרשים| | | | | | יצאו מעצמן | יצאו מעצמן ='''אם יצאו מעצמן:''' |עיצוב=background-color: #eeee33;}}
{{תרשים| | | | | יצאו מעצמן | יצאו מעצמן = אם יצאו מעצמן: |עיצוב=background-color: #ee66ee;}}
{{תרשים| | | |.|-|-|^|-|-|,}}
{{תרשים| | | | | | |!| ||}}
{{תרשים||| תנא קמא | | | | רבי יהודה | | | | |תנא קמא='''תנא קמא:''' אסור לשתותן בשבת|רבי יהודה='''ר' יהודה:''' אם הפירות היו מיועדים לאכילה היוצא מהן מותר. אם היו מיועדים לשתיה היוצא מהן אסור.
{{תרשים||| תנא קמא |ד|ו| רבי יהודה | | | | |תנא קמא='''תנא קמא:''' היוצא מהן אסור|רבי יהודה='''ר' יהודה:''' אם הפירות היו מיועדים לאכילה היוצא מהן מותר. אם היו מיועדים לשתיה היוצא מהן אסור.
|עיצוב=background-color: #eeee66;
|עיצוב=background-color: #eeee66;
}}
}}
{{תרשים| | | |,|-|-|-|-|-|`|}}
{{תרשים| | | |.|-|^|-|,|}}
{{תרשים|רי"ף | | | | | רש"י | | | | | רא"ש | רי"ף=לא נמצא מפורש בראשונים, אך ייתכן שזו כוונת הרי"ף והרמב"ם, וקצת משמע שהבין כן בדעתם ה'''כפתור ופרח'''| רש"י = זוהי שיטת רש"י ורוב הראשונים (רשב"א, ר"ן, ריטב"א, מאירי ועוד) | רא"ש=כן כתב להדיא הרא"ש, וכן היא דעת הראב"ד בהשגות על בעל המאור}}
{{תרשים| | | | עולא| | רב יהודה אמר שמואל| עולא='''עולא:''' נחלקו בכל הפירות, גם בזיתים וענבים, והלכה כתנא קמא בזיתים וענבים וכר' יהודה בשאר פירות| רב יהודה אמר שמואל = '''רב יהודה אמר שמואל:''' בזיתים וענבים לכולי עלמא היוצא מהם אסור, בשאר פירות לכו"ע היוצא מהם מותר, לא נחלקו אלא בתותים ורימונים}}
{{תרשים/סוף}}
{{תרשים/סוף}}

גרסה אחרונה מ־12:33, 9 ביולי 2018

 
 
 
 
משנה: אסור לסחוט פירות על מנת להוציא מהם משקים, ואם סחט חייב משום דש
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם יצאו מעצמן:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תנא קמא: היוצא מהן אסור
 
 
 
ר' יהודה: אם הפירות היו מיועדים לאכילה היוצא מהן מותר. אם היו מיועדים לשתיה היוצא מהן אסור.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עולא: נחלקו בכל הפירות, גם בזיתים וענבים, והלכה כתנא קמא בזיתים וענבים וכר' יהודה בשאר פירות
 
רב יהודה אמר שמואל: בזיתים וענבים לכולי עלמא היוצא מהם אסור, בשאר פירות לכו"ע היוצא מהם מותר, לא נחלקו אלא בתותים ורימונים