הבדלים בין גרסאות בדף "מצוות צריכות כוונה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 6: שורה 6:
<BR/>עוד מקשה הגמרא מהמשנה האומרת שמי ש[[היה עובר אחורי בית הכנסת ושמע קול שופר או קול מגילה]], רק אם כיוון ליבו יצא, משמע שמצוות צריכות כוונה. מתרצת הגמרא, שהכוונה שכיוון ליבו לשמוע, ולאו דווקא לצאת ידי חובה.
<BR/>עוד מקשה הגמרא מהמשנה האומרת שמי ש[[היה עובר אחורי בית הכנסת ושמע קול שופר או קול מגילה]], רק אם כיוון ליבו יצא, משמע שמצוות צריכות כוונה. מתרצת הגמרא, שהכוונה שכיוון ליבו לשמוע, ולאו דווקא לצאת ידי חובה.
<BR/>בהמשך הדברים, מביאה הגמרא מעשה בר' זירא שאמר למשמשו שיכוון ויתקע לו, כלומר לכוון להוציאו ידי חובה. מזה לומדת הגמרא שהמשמיע חייב לכוון להוציא את השומע ידי חובה.  
<BR/>בהמשך הדברים, מביאה הגמרא מעשה בר' זירא שאמר למשמשו שיכוון ויתקע לו, כלומר לכוון להוציאו ידי חובה. מזה לומדת הגמרא שהמשמיע חייב לכוון להוציא את השומע ידי חובה.  
<BR/>מסקנת הגמרא שיש בזה מחלוקת תנאים. לדעת תנא קמא די שהמשמיע תוקע להוציא עצמו, וכל מי ששומע אותו יוצא ידי חובה, ואילו לפי ר' יוסי זהו דווקא בשליח ציבור, אבל יחיד צריך שיכוון גם להוציא את השומע.


=== סוגיה דפסחים ===
=== סוגיה דפסחים ===