הבדלים בין גרסאות בדף "זמן תפילת שחרית"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
{{בעבודה}}
{{מקורות|{{גמרא|ברכות|כו|א|ברכות כו א|בכותרת=כן}}|{{גמרא|ברכות|כו|א|ברכות כו א|בכותרת=כן}}}}
{{מקורות|ברכות ד א|ברכות כו א-ב, כז א||תפילה ג א|אורח חיים פט א}}
ממתי ועד מתי אפשר להתפלל תפילת שחרית?
ממתי ועד מתי ביום אפשר להתפלל תפילת שחרית, ואיזה זמן הוא הטוב ביותר.


==בגמרא==
== גמרא ==
ב'''משנה''' {{גמרא|ברכות|כו|א|ברכות כו.}} מובאת מחלוקת בין רבי יהודה לחכמים לגבי סוף זמן תפלת השחרית: {{ש}}<u>לפי חכמים</u> - אפשר להתפלל עד חצות היום. <u>לפי רבי יהודה</u> - עד ארבע שעות.
ב'''משנה''' [[ברכות ד א]] מובאת מחלוקת בין רבי יהודה לחכמים לגבי סוף זמן תפלת השחרית. לדעת חכמים סוף זמן התפילה הוא עד חצות, ואילו ר' יהודה סובר עד ארבע שעות בלבד.
 
<BR/>וב'''גמרא''' (כו א) מובאת ברייתא האומרת ש[[זמן קריאת שמע הוא עם הנץ החמה|זמן קריאת שמע של שחרית]] כדי שיסמוך גאולה לתפילה, ומשמע מזה שזמן תפילה הוא מיד אחר הנץ החמה. ומבארת הגמרא שזוהי לא חובה אלא כך נוהגים היו הותיקין, אבל עיקר הדין הוא עד חצות או עד ארבע שעות כמובא במשנה.
אולם ה'''גמרא''' מקשה - שהרי ראינו שזמנה של התפילה הוא עם הנץ החמה - כדי שיסמוך גאולה לתפילה ונמצא מתפלל ביום. הגמרא מתרצת שזה רק לותיקין. אבל מעיקר הדין אפשר גם להתפלל עד חצות היום.

גרסה מ־00:02, 26 באפריל 2023

Gnome-colors-emblem-development-2.svg הסוגיה נמצאת בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך סוגיה זו בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית.
אם הסוגיה לא נערכה במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותה, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים.
מקורות
משנה:ברכות ד א
בבלי:ברכות כו א-ב, כז א
רמב"ם:תפילה ג א
שולחן ערוך:אורח חיים פט א

ממתי ועד מתי ביום אפשר להתפלל תפילת שחרית, ואיזה זמן הוא הטוב ביותר.

גמרא

במשנה ברכות ד א מובאת מחלוקת בין רבי יהודה לחכמים לגבי סוף זמן תפלת השחרית. לדעת חכמים סוף זמן התפילה הוא עד חצות, ואילו ר' יהודה סובר עד ארבע שעות בלבד.
ובגמרא (כו א) מובאת ברייתא האומרת שזמן קריאת שמע של שחרית כדי שיסמוך גאולה לתפילה, ומשמע מזה שזמן תפילה הוא מיד אחר הנץ החמה. ומבארת הגמרא שזוהי לא חובה אלא כך נוהגים היו הותיקין, אבל עיקר הדין הוא עד חצות או עד ארבע שעות כמובא במשנה.