הבדלים בין גרסאות בדף "הליכה בקומה זקופה ובגילוי הראש"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות||קידושין לא א|||אורח חיים ב ו}}
{{מקורות||קידושין לא א||דעות ה ח|אורח חיים ב ו}}
בגדר האיסור ללכת בקומה זקופה וללא כיסוי ראש, האם הוא איסור או מנהג חסידות, כמה אסור לילך והיכן.
בגדר האיסור ללכת בקומה זקופה וללא כיסוי ראש, האם הוא איסור או מנהג חסידות, כמה אסור לילך והיכן.



גרסה מ־23:00, 6 ביוני 2017

מקורות
בבלי:קידושין לא א
רמב"ם:דעות ה ח
שולחן ערוך:אורח חיים ב ו

בגדר האיסור ללכת בקומה זקופה וללא כיסוי ראש, האם הוא איסור או מנהג חסידות, כמה אסור לילך והיכן.

מקורות התלמוד

הגמרא (קידושין לא א) מביאה דברי ר' יהושע בן לוי האומר שאסור לילך ארבע אמות בקומה זקופה, על פי הפסוק (ישעיהו ו ג) 'מלא כל הארץ כבודו'.
מיד בסמוך מביאה הגמרא שרב הונא בריה דרב יהושע לא הלך ארבע אמות בגילוי הראש, כיון שהיה אומר 'שכינה למעלה מראשי'.

הליכה בקומה זקופה

הרמב"ם הביא הלכה זו בהלכות דעות (ה ח) וכתב שתלמיד חכם לא ילך בקומה זקופה וגרון נטוי. משמע שאין זו הלכה לכל אדם.
גם הטור (אורח חיים ב) הביא הלכה זו, וכתב שכשיקום אדם ממטתו יקום וילך בקומה זקופה,

ארבע אמות

הרמב"ם, הטור והשלחן ערוך לא הזכירו כלל ד' אמות, אלא כתבו בסתם שאין ללכת בקומה זקופה, אף שלפי הגירסה שלפנינו בגמרא, מוזכר 'ארבע אמות'.