הבדלים בין גרסאות בדף "דיבוק באותיות והיקף גויל"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
ה'''גמרא''' (מנחות כט א) מביאה את דברי רב יהודה בשם רב, שכל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה.  
ה'''גמרא''' (מנחות כט א) מביאה את דברי רב יהודה בשם רב, שכל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה.  
<BR/>ובגמרא אינו מבואר מה טעם ומה מקור הפסול.  
<BR/>ובגמרא אינו מבואר מה טעם ומה מקור הפסול.  
<נר/>מדברי ה'''תוספות''' (גיטין כ ב ד"ה לא צריכא) מבואר שטעם הפסול הוא מדין כתיבה תמה, דהיינו שמהפסוק 'וכתבתם' לומדת הגמרא שצריך שתהיה כתיבה תמה, דהיינו שכל אות ניכרת בפני עצמה ומוקפת גויל.  
<BR/>מדברי ה'''תוספות''' (גיטין כ ב ד"ה לא צריכא) מבואר שטעם הפסול הוא מדין כתיבה תמה, דהיינו שמהפסוק 'וכתבתם' לומדת הגמרא שצריך שתהיה כתיבה תמה, דהיינו שכל אות ניכרת בפני עצמה ומוקפת גויל.  
<BR/>אמנם ה'''בית חדש''' (רב ד) כתב שהפסול של מוקף גויל הוא מהלכה למשה מסיני.
<BR/>אמנם ה'''בית חדש''' (רב ד) כתב שהפסול של מוקף גויל הוא מהלכה למשה מסיני.

גרסה מ־02:28, 25 בפברואר 2024

הגמרא (מנחות כט א) מביאה את דברי רב יהודה בשם רב, שכל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה.
ובגמרא אינו מבואר מה טעם ומה מקור הפסול.
מדברי התוספות (גיטין כ ב ד"ה לא צריכא) מבואר שטעם הפסול הוא מדין כתיבה תמה, דהיינו שמהפסוק 'וכתבתם' לומדת הגמרא שצריך שתהיה כתיבה תמה, דהיינו שכל אות ניכרת בפני עצמה ומוקפת גויל.
אמנם הבית חדש (רב ד) כתב שהפסול של מוקף גויל הוא מהלכה למשה מסיני.