הבדלים בין גרסאות בדף "ביטול איסור לכתחילה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 748 בתים ,  01:08, 24 בנובמבר 2021
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 60: שורה 60:


ה'''פר"ת''' כתב שהדין הוא הלכה למשה מסיני.
ה'''פר"ת''' כתב שהדין הוא הלכה למשה מסיני.
יש שהביאו מקור לאיסור ביטול מה"ת ממה ששואלת הגמרא לגבי ציפורי מצורע (קידושין נז:) ושילוח הקן (חולין קטו.) אם מותרים או אסורים באכילה ועונה "לא אמרה תורה שלח לתקלה". אם היה מותר לבטל איסור מה"ת היה אפשר לשלוח ויתבטל ברוב ויהיה מותר ולא היה צורך בתשובה "לא אמרה תורה שלח לתקלה".
ה'''חתם סופר''' מביא מקור לביטול איסור מה"ת מהפסוק הנאמר בנבילה "לכלב תשליכון אותו" (שמות, כב, ל), דהיינו שאם היה מותר לבטלו לא היה צריך להשליך לכלב.


=== דרבנן ===
=== דרבנן ===
שורה 277: שורה 281:
קטניות, חיטים ופירות שיש בהם תולעים אסורים באכילה, גם אם יש בהם פי שישים כנגד התולעים, מפני שלתולעים יש דין [[בריה]].
קטניות, חיטים ופירות שיש בהם תולעים אסורים באכילה, גם אם יש בהם פי שישים כנגד התולעים, מפני שלתולעים יש דין [[בריה]].


ה'''ש"ך''' (פד כט) ביאר שכל פרי שהוחזקו בו תולעים, דינו כדין פרי שיש בו וודאי תולעים. לכן אסור לאכול פירות שהוחזקו בהם תולעים ללא בדיקה שהם נקיים מתולעים.
ה'''ש"ך''' (פד כט) ביאר שכל פרי שהוחזקו בו תולעים, דינו כדין פרי שיש בו ודאי תולעים. לכן אסור לאכול פירות שהוחזקו בהם תולעים ללא בדיקה שהם נקיים מתולעים.


==== ריסוק וטחינה ====
==== ריסוק וטחינה ====
5

עריכות

תפריט ניווט