הבדלים בין גרסאות בדף "תל המתלקט"

שורה 73: שורה 73:


== להניח עמוד צורת הפתח מעל תל המתלקט ==
== להניח עמוד צורת הפתח מעל תל המתלקט ==
מובא בספר '''תשובות בהנהגות''' (ב קנב ט) שאין להניח את עמוד צורת הפתח מעל תל המתלקט. ולמד זאת מתוך דברי ה'''מקור חיים''' מליסא (תיקוני עירובין ד"ה עוד ראיתי שתוחבין) שכתב שאין להניח את העמוד בתוך רשות היחיד שהוא מוקף מד' מחיצות, שכל המוקף כמאן דמליא דמי, והלחי צריך להיות בחוץ בשביל היכר. וכתב בתשובות והנהגות שתל המתלקט דינו כמוקף במחיצות.  
מובא בספר '''תשובות בהנהגות''' (ב קנב ט) שאין להניח את עמוד צורת הפתח מעל תל המתלקט. ולמד זאת מתוך דברי ה'''מקור חיים''' מליסא {{היברובוקס|30645|143|תיקוני עירובין ד"ה עוד ראיתי שתוחבין}} שכתב שאין להניח את העמוד בתוך רשות היחיד שהוא מוקף מד' מחיצות, שכל המוקף כמאן דמליא דמי, והלחי צריך להיות בחוץ בשביל היכר. וכתב בתשובות והנהגות שתל המתלקט דינו כמוקף במחיצות.
 
== האם תל המתלקט מועיל לדופן סוכה ==
== האם תל המתלקט מועיל לדופן סוכה ==
'''ר' חיים מבריסק''' כתב (סוכה ד יא) שתל המתלקט לא מועיל לדופן סוכה, שדין תל המתלקט לא נאמר לגבי סוכה, אלא לגבי מחיצות שבת. והסביר את החילוק, שתל המתלקט אינו מחיצה עקומה שאנו אומרים גוד אסיק, אלא הוא כמו מחיצות קטנות שמצטרפות זו לזו ביחד לי' טפחים. ולענין שבת אין צורך במחיצה ממש, אלא רק במקום שמובדל מרשות הרבים. אבל בסןכה צריך מחיצות ממש של י' טפחים, ובתל אי אפשר לומר גוד אסיק עד בסכך, שדין זה לא נאמר אלא במחיצה אחת גבוהה י' טפחים, אבל תל אינו מחיצה אחת.
'''ר' חיים מבריסק''' כתב (סוכה ד יא) שתל המתלקט לא מועיל לדופן סוכה, שדין תל המתלקט לא נאמר לגבי סוכה, אלא לגבי מחיצות שבת. והסביר את החילוק, שתל המתלקט אינו מחיצה עקומה שאנו אומרים גוד אסיק, אלא הוא כמו מחיצות קטנות שמצטרפות זו לזו ביחד לי' טפחים. ולענין שבת אין צורך במחיצה ממש, אלא רק במקום שמובדל מרשות הרבים. אבל בסןכה צריך מחיצות ממש של י' טפחים, ובתל אי אפשר לומר גוד אסיק עד בסכך, שדין זה לא נאמר אלא במחיצה אחת גבוהה י' טפחים, אבל תל אינו מחיצה אחת.