הבדלים בין גרסאות בדף "החזרת, הוספת והחלפת הכיסוי בשבת"

שורה 19: שורה 19:


'''השלחן ערוך''' (רנז ד) כתב כפי הכרעתו בב"י, שמותר להחזיר את הכיסוי אם נתגלה משחשיכה, ולא הזכיר ההיתר בנתגלה מבעוד יום. <br/>
'''השלחן ערוך''' (רנז ד) כתב כפי הכרעתו בב"י, שמותר להחזיר את הכיסוי אם נתגלה משחשיכה, ולא הזכיר ההיתר בנתגלה מבעוד יום. <br/>
אמנם ה'''מגן אברהם''' (יב) הזכיר שהב"ח מיקל בזה, וכן הסכים '''אליה רבה''' (יג), אבל ה'''משנה ברורה''' (כה) הכריע כסתימת השלחן ערוך, וכתב הטעם דהוי ליה כמטמין לכתחילה בשבת [וע' לעיל מש"כ בשם המאירי]. והסביר את הכרעתו ב'''שער הציון''' (כד) לפי שכן מפורש בירושלמי [זה דווקא לסמ"ג והב"י, אבל לגירסה שלפנינו ליכא ראיה כנ"ל], וכן משמע דעת הגר"א, וכ"פ השלחן עצי שטים והגר"ז, וכן הוא גם דעת ה'''לבוש'''. ועיין בערוך השלחן (כ) שנראה מדבריו שלא הכריע בזה.
אמנם ה'''מגן אברהם''' (יב) הזכיר שהב"ח מיקל בזה, וכן הסכים '''אליה רבה''' (יג), ובערוך השלחן (כ) נראה שלא הכריע בזה, אבל ה'''משנה ברורה''' (כה) הכריע כסתימת השלחן ערוך, וכתב הטעם דהוי ליה כמטמין לכתחילה בשבת [וע' לעיל מש"כ בשם המאירי]. והסביר את הכרעתו ב'''שער הציון''' (כד) לפי שכן מפורש בירושלמי [זה דווקא לסמ"ג והב"י, אבל לגירסה שלפנינו ליכא ראיה כנ"ל], וכן משמע דעת הגר"א, וכ"פ השלחן עצי שטים והגר"ז, וכן הוא גם דעת ה'''לבוש'''. וע"ע '''בשער הציון''' (כה) שכתב שבגילהו בידיים אפילו על דעת לכסותו משחשיכה ושכח, גם הב"ח מודה דאסור. וצ"ע דבב"ח משמע להיתרא בכה"ג, וכן הבין דברי הב"ח גם '''במחצית השקל''' (יב).


<h3> נתגלה מעצמו או גילהו בידיים </h3>
<h3> נתגלה מעצמו או גילהו בידיים </h3>