הבדלים בין גרסאות בדף "חציצה בין המתפלל לבין הקיר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 49: שורה 49:
ה'''מרדכי''' (ברכות א ט) כתב שאין אדם ארוך מפסיק בפני אדם קצר לענין תפילה, ןלמד כן מברכת כהנים.
ה'''מרדכי''' (ברכות א ט) כתב שאין אדם ארוך מפסיק בפני אדם קצר לענין תפילה, ןלמד כן מברכת כהנים.
<BR/>לעומת זאת ה'''טור''' (אורח חיים צ) כתב מדפנשיה שבעלי חיים חוצצים, וב'''בית יוסף''' מסתפק האם כוונתו לכלול גם בני אדם, או שסובר הוא כמרדכי שבני אדם אינן חוצצים. ובסוף דבריו כתב הבית יוסף בשם ספר '''הפליאה''' שצריך להיזהר מלהתפלל אחורי כל אדם (ולאו דווקא רבו), וכתב שטוב לחוש לדבריו.
<BR/>לעומת זאת ה'''טור''' (אורח חיים צ) כתב מדפנשיה שבעלי חיים חוצצים, וב'''בית יוסף''' מסתפק האם כוונתו לכלול גם בני אדם, או שסובר הוא כמרדכי שבני אדם אינן חוצצים. ובסוף דבריו כתב הבית יוסף בשם ספר '''הפליאה''' שצריך להיזהר מלהתפלל אחורי כל אדם (ולאו דווקא רבו), וכתב שטוב לחוש לדבריו.
ב'''שלחן ערוך''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x461 (צ כא)] כתב שבעלי חיים אינם חוצצים, ואף אדם אינו חוצץ. וה'''רמ"א''' שבעלי חיים חוצצים אבל אדם לא, ושכן נראה דעת הפוסקים. והוסיף שאפשר שנפלה טעות סופר בספרי השלחן ערוך.
<BR/>ה'''גר"א''' מסביר בדעת השלחן ערוך שסובר הוא שאם אדם אינו חוצץ, כל שכן הוא לבעלי חיים, אבל הרמ"א סובר שדווקא אדם אבל בעלי חיים חוצצים.


== תפילה כנגד ציורים ותמונות ==
== תפילה כנגד ציורים ותמונות ==