הבדלים בין גרסאות בדף "קשרים האסורים והמותרים בשבת"

שורה 68: שורה 68:
<BR/>אמנם ה'''מגן אברהם''' (ה) כתב שזהו דווקא לרי"ף אבל לרא"ש מותר, ואפשר שסובר להקל בזה.
<BR/>אמנם ה'''מגן אברהם''' (ה) כתב שזהו דווקא לרי"ף אבל לרא"ש מותר, ואפשר שסובר להקל בזה.
<BR/>וב'''ברכי יוסף''' (א) כתב שבגלילותינו פשט המנהג להתיר שני קשרים זה על זה בחגורה, לפי שהוא אינו של קיימא ושל הדיוט, הובאו דבריו ב'''שערי תשובה''' (ד"ה ויש).
<BR/>וב'''ברכי יוסף''' (א) כתב שבגלילותינו פשט המנהג להתיר שני קשרים זה על זה בחגורה, לפי שהוא אינו של קיימא ושל הדיוט, הובאו דבריו ב'''שערי תשובה''' (ד"ה ויש).
===קשירת חצי קשר וחיזוק קשר שנתרופף (בציצית)===
בשו"ת '''מהרש"ם''' (ו לד) כתב כדבר פשוט שאם קודם השבת עשה קשר אחד, ואחר כך בשבת קושר את השני קשר של קיימא חייב, ורי זה דומה למשלים אות אחת לספר.
<BR/>וכן כתב בספר '''תולדות שמואל''' [https://daf-yomi.com/Data/UploadedFiles/Forums/29713.pdf (ג לב י)] ודימה למניח בשבת על האש תבשיל שנתבשל מבעוד יום כמאכל בן דרוסאי וגמר בישולו. אבל אם מבעוד יום היה קשר של קיימא, ובשבת הוסיף עליו עוד קשר, פטור, ואפילו אם התיר הקשרים הקודמים.
<BR/>וב'''קצות השלחן''' (קכג ד) כתב שאין להדק את קשר הציצית שנתרופף, שחייב בזה משום קושר. וכן הסכים ב'''חזון עובדיה''' (שבת ה קושר ומתיר יא).


==פתילת חבלים==
==פתילת חבלים==