הבדלים בין גרסאות בדף "תפילה במקום גבוה"

נוספו 743 בתים ,  10:04, 28 באוגוסט 2018
שורה 14: שורה 14:
ב'''ארחות חיים''' לוניל (תפילה נב) כתוב שלא הקפידו אלא במקום שהוא למעלה מעשרה טפחים, אבל בפחות מכן אין לחוש. אמנם ה'''בית יוסף''' (ד"ה וכתב הרמב"ם) כבר הכריע כדברי הרמב"ם. בספר '''מאמר מרדכי''' (ג) כותב שטעות סופר יש בארחות חיים, וצריך לומר ג' טפחים.
ב'''ארחות חיים''' לוניל (תפילה נב) כתוב שלא הקפידו אלא במקום שהוא למעלה מעשרה טפחים, אבל בפחות מכן אין לחוש. אמנם ה'''בית יוסף''' (ד"ה וכתב הרמב"ם) כבר הכריע כדברי הרמב"ם. בספר '''מאמר מרדכי''' (ג) כותב שטעות סופר יש בארחות חיים, וצריך לומר ג' טפחים.


=== מחצלאות ===
ה'''טור''' (אורח חיים צ) הביא דברי הרמב"ם הללו להלכה, אך במקום אחר (צח) כותב הטור שאסור שתהיה חציצה בין המתפלל לבין הקרקע, לפי שהתפילה דומה לקרבן, וכשם שבקרבן אסור שתהיה חציצה בין רגלי הכהנים לקרקע העזרה, כך גם בתפילה.  
ה'''טור''' (אורח חיים צ) הביא דברי הרמב"ם הללו להלכה, אך במקום אחר (צח) כותב הטור שאסור שתהיה חציצה בין המתפלל לבין הקרקע, לפי שהתפילה דומה לקרבן, וכשם שבקרבן אסור שתהיה חציצה בין רגלי הכהנים לקרקע העזרה, כך גם בתפילה.  
<BR/>ה'''בית יוסף''' שם התקשה מנין לו לטור דבר זה,  
<BR/>ה'''בית יוסף''' (צח ד"ה ומ"ש שלא יחוץ) שם התקשה מנין לו לטור דבר זה, ודחק ולומר שכוונתו מצד עמידה במקום גבוה, ואף ע"פ שלא מטעם חציצה אמרו כן אלא מצד גבהות לפני המקום, מכל מקום כיון שכל שהוא גבוה פחות מג' טפחים מותר להתפלל בו משום דהוי כארעא סמיכתא, סובר הטור דאפשר לדמות ולומר שבגבוה ג' אסור מטעם חציצה. <BR/>
אבל ה'''בית חדש''' (א) כתב שודאי אין כוונת הטור אלא למצוה מן המובחר ודומיא דקרבן שאין לכהן לחוץ בינו לבין הקרקע, ושזהו המקור לדברי הטור (זבחים טו ב).


=== כסא וספסל ===
=== כסא וספסל ===