הבדלים בין גרסאות בדף "נטיית אוהל וסתירתו בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{מקורות||שבת קכה ב, קלח א, ערובין קב א|ירושלמי כ א|שבת כב כז|אורח חיים שטו א}}
גדרי איסור נטיית וסתירת אוהל, והוספה על אוהל עראי בשבת.
==יסוד האיסור==
==יסוד האיסור==
===אוהל קבע===
===אוהל קבע===
שורה 70: שורה 72:
====מחצלת אחרת====
====מחצלת אחרת====
כתב ה'''חזון איש''' (אורח חיים נב ח ד"ה שו"ע) שאם הוא פורס מחצלת אחרת, סגי בטפח של הכריכה, דבזה הכריכה עצמה חשובה כאוהל, ומשמע דאפילו אם לא היתה דעתו על כך מאתמול שרי. אבל בספר '''קצות השלחן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=7724&st=&pgnum=27 (קכ בדי השלחן ח)] כתב שאם הכריכה לא הונחה לשם אוהל אסור להוסיף עליה, והובאו דבריהם ב'''שמירת שבת כהלכתה''' (כד ז {כז}).
כתב ה'''חזון איש''' (אורח חיים נב ח ד"ה שו"ע) שאם הוא פורס מחצלת אחרת, סגי בטפח של הכריכה, דבזה הכריכה עצמה חשובה כאוהל, ומשמע דאפילו אם לא היתה דעתו על כך מאתמול שרי. אבל בספר '''קצות השלחן''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=7724&st=&pgnum=27 (קכ בדי השלחן ח)] כתב שאם הכריכה לא הונחה לשם אוהל אסור להוסיף עליה, והובאו דבריהם ב'''שמירת שבת כהלכתה''' (כד ז {כז}).
====להוסיף מצד אחר====
כתב בספר '''שמירת שבת כהלכתה''' (כד ו) שיש להוסיף דווקא מאותו שהחל בו מבעוד יום, שאל"כ הרי עכשיו הוא מתחיל לעשות אוהל, וכתב שמצא שכתב כן גם הגרי"מ שלזינגר. ולדבריו הסכימו גם הרב '''מנוחת אהבה''' (ג כג יא) ובעל '''פסקי תשובות''' (שטו ז {79}).


[[קטגוריה:בונה וסותר]]
[[קטגוריה:בונה וסותר]]