הבדלים בין גרסאות בדף "חציצה בין המתפלל לבין הקיר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 31: שורה 31:


ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (ה)] כותב שכיון שהוא צורך התפילה אינו חוצץ, וזהו גדר קבע לענין חציצה בתפילה.  
ה'''טורי זהב''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (ה)] כותב שכיון שהוא צורך התפילה אינו חוצץ, וזהו גדר קבע לענין חציצה בתפילה.  
<BR/>אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (לו)] לא מקבל הסבר זה, שהרי גם תיבה היא צורך התפילה ואפילו הכי לא שרי אלא בקבועין. והביא דברי המרדכי שספסלים אינם חוצצים כיון שאינם, ודין זה של חציצה לא נאמר אלא בעמוד סמוך לקיר, אבל אותם העומדים באמצע בית הכנסת, בלאו הכי מתפזר ראות עיניהם, ולא חיישינן להפסק<ref>על פי הסבר ה'''מחצית השקל''' שם.</ref>.  
<BR/>אמנם ה'''מגן אברהם''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x460 (לו)] לא מקבל הסבר זה, שהרי גם תיבה היא צורך התפילה ואפילו הכי לא שרי אלא בקבועין. והביא דברי המרדכי שספסלים אינם חוצצים כיון שאינם, ומזה למד שדין זה של חציצה לא נאמר אלא בעמוד סמוך לקיר, אבל אותם העומדים באמצע בית הכנסת, בלאו הכי מתפזר ראות עיניהם, ולא חיישינן להפסק<ref>על פי הסבר ה'''מחצית השקל''' שם.</ref>. אמנם כתב שמהפוסקים לא משמע כן. וכן הכריע ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14170&st=&pgnum=245&hilite= (סד)] שאין לחלק בין אמצע בית הכנסת לצדדיו.
<BR/>אמנם לענין הסטנדרים הכריע ה'''משנה ברורה''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14170&st=&pgnum=245&hilite= (סה)] כהט"ז, שכיון שהוא צורך התפילה, אינו נחשב חוצץ.


== כשאי אפשר לסלק הדברים ==
== כשאי אפשר לסלק הדברים ==