הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:זמן הדלקת נר שבת"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(דף חדש: ==תחילת הזמן== השו"ע כתב ע"פ רש"י שהטעם שלא להקדים הדלקת נר שבת יותר מדי הוא כדי שיהיה ניכר שמדליק לכבוד ...) |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־13:19, 28 בדצמבר 2015
תחילת הזמן
השו"ע כתב ע"פ רש"י שהטעם שלא להקדים הדלקת נר שבת יותר מדי הוא כדי שיהיה ניכר שמדליק לכבוד שבת. ולפי"ז יל"ע דבזמננו שיש אור החשמל, בכל שעה ביום שמדליק הרי ניכר שהוא לכבוד שבת. ואף שקודם פלג המנחה א"א להדליק, דאינו יכול לקבל שבת אז, מ"מ אחר פלג המנחה למה לא נתיר? והרי ברכה לבטלה ודאי לא הוי, שהרי המשנ"ב (כ) הכריע כהרעק"א דבדיעבד אם הדליק יי"ח ואינו מכבה, וכ"ש שאינו חוזר לברך (ע' באה"ל שם ד"ה מבעוד), וא"כ אין לחשוש על הברכה, ומשום ההדלקה הרי ניכר שהוא לכבוד שבת בזמננו. יש מי שדיבר בזה?
א.א 12:19, 28 בדצמבר 2015 (IST)