הבדלים בין גרסאות בדף "סמוך ונראה לכרך"

נוספו 341 בתים ,  23:29, 15 בפברואר 2018
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:


===שיטת רוב הראשונים ===
===שיטת רוב הראשונים ===
'''רש"י''' (ב ב ד"ה עד כמה) מפרש שהגבלת מיל קאי רק על סמוך, וכפשט הסברה. כדברי רש"י מבואר כבר ב'''רבנו חננאל''' (ב ב ד"ה וכמה, ג ב ד"ה אריב"ל), וכן כתבו גם ה'''רשב"א''' (ב ב ד"ה וכמה), ה'''ריטב"א''' (ב ב ד"ה ועד כמה) בשם רבותיו, '''רבנו יהונתן''' (ב ב), ה'''מאירי''' (ב ב ד"ה אע"פ), וכן משמע ב'''ראב"ן''' (מגילה), וכן הוא ב'''חידושי הר"ן''' (ב ב ד"ה אמרינן)<ref>אמנם ראה להלן, שבדפי הרי"ף כתב הר"ן לפרש באופן אחר.</ref>.
'''רש"י''' (ב ב ד"ה עד כמה) מפרש שהגבלת מיל קאי רק על סמוך, וכפשט הסברה. כדברי רש"י מבואר כבר ב'''רבנו חננאל''' (ב ב ד"ה וכמה, ג ב ד"ה אריב"ל), וכן כתבו גם ה'''רשב"א''' (ב ב ד"ה וכמה), '''רבנו יהונתן''' (ב ב), ה'''מאירי''' (ב ב ד"ה אע"פ), וכן משמע ב'''ראב"ן''' (מגילה), וכן הוא ב'''חידושי הר"ן''' (ב ב ד"ה אמרינן)<ref>אמנם ראה להלן, שבדפי הרי"ף כתב הר"ן לפרש באופן אחר.</ref>.
<BR/>ה'''ריטב"א''' (ב ב ד"ה ועד כמה) גם הוא כתב בשם רבותיו כשיטה זו, אך בענין 'נראה' הוסיף שכל שהוא נראה עמו ומשתתף עמו בענייניהם לית ליה שיעורא. כלומר גם נראה, אף שאינו מוגבל מבחינת המרחק, על כל פנים בעינן שיהיה משתתף עם העיר בענייניהם.


===שיטת רי"ף ורמב"ם ===
===שיטת רי"ף ורמב"ם ===