הבדלים בין גרסאות בדף "סדר נעילת המנעלים וחליצתם"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 47: שורה 47:


ה'''משנה ברורה''' (ו) שהעתיק לכאורה דברי הבכור שור והשערי תשובה לדינא להקדים ימין תחילה באיטר, אך כתב כן דווקא על איטר יד והשמיט איטר רגל. והוא לכאורה איפכא מדברי הבכור שור, ודברים עולים עם דברי המלבי"ם.
ה'''משנה ברורה''' (ו) שהעתיק לכאורה דברי הבכור שור והשערי תשובה לדינא להקדים ימין תחילה באיטר, אך כתב כן דווקא על איטר יד והשמיט איטר רגל. והוא לכאורה איפכא מדברי הבכור שור, ודברים עולים עם דברי המלבי"ם.
 
<BR/>בשו"ת '''מנחת יצחק''' (י א ב) כתב לבאר טעם המלבי"ם על פי דברי הלבוש הנזכרים [[#הקשר בין מנעלים לתפילין|לעיל]], שאברהם זכה לתפילין עבור שאמר 'מחוט ועד שרוך נעל', וא"כ קשירת השרוכים הם כנגד קשירת התפילין, ולכן איטר יד יקשור ימין תחילה.
=== חליצת נעלים של כהנים ושל ערב יום הכיפורים ===
=== חליצת נעלים של כהנים ושל ערב יום הכיפורים ===
===הקדמת קשירת צד שמאל בשאר בגדים===
===הקדמת קשירת צד שמאל בשאר בגדים===

תפריט ניווט