הבדלים בין גרסאות בדף "תחילת זמן קריאת שמע של ערבית"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 63: שורה 63:
אבל '''ר' יונה''' (א א ד"ה אלא) כתב על פי הירושלמי הנ"ל, שאין יוצאים בקריאה בבית הכנסת, ולכן יש לחזור ולקרותה בבית אחר צאת הכוכבים, ואין לסמוך על ק"ש שעל המטה, חדא שאסור לקרוא ק"ש של חיוב קודם אכילה ושתיה, ועוד שפעמים אין אדם חושש לקרותה מפני שאינה אלא מפני המזיקין, ועוד שאינו מכוון בה לצאת ידי חובה ולקבל עול מלכות שמים,ועוד שאומרה בלא ברכות לפניה ולאחריה ופרשה ראשונה בלבד. לכן צריך בביתו קודם אכילה ושתיה, לקרוא ק"ש ב' פרשיות במורא ובכוונת הלב,  
אבל '''ר' יונה''' (א א ד"ה אלא) כתב על פי הירושלמי הנ"ל, שאין יוצאים בקריאה בבית הכנסת, ולכן יש לחזור ולקרותה בבית אחר צאת הכוכבים, ואין לסמוך על ק"ש שעל המטה, חדא שאסור לקרוא ק"ש של חיוב קודם אכילה ושתיה, ועוד שפעמים אין אדם חושש לקרותה מפני שאינה אלא מפני המזיקין, ועוד שאינו מכוון בה לצאת ידי חובה ולקבל עול מלכות שמים,ועוד שאומרה בלא ברכות לפניה ולאחריה ופרשה ראשונה בלבד. לכן צריך בביתו קודם אכילה ושתיה, לקרוא ק"ש ב' פרשיות במורא ובכוונת הלב,  


===ברכה שלפניה על קריאת שמע===
==ברכה שלפניה על קריאת שמע==


כתב רב עמרם גאון שבשעה שקורא ק"ש בביתו על מטתו כדי לצאת בה ידי חובתו, יש לברך 'אשר קדשנו במצוותיו וצוונו לקרוא קריאת שמע'. הובא גם בר' יונה וברא"ש [ושם הנוסח 'על קריאת שמע']. ורבנו יונה (א א ד"ה אלא) חלק על דבריו, וכתבשאין זה נכון שלא מצינו ברכה זו בשום מקום, אלא יש לברך [[ברכת 'אהבת עולם']], ולא חיישינן  אם אומרים אותה ב' פעמים.
כתב רב עמרם גאון שבשעה שקורא ק"ש בביתו על מטתו כדי לצאת בה ידי חובתו, יש לברך 'אשר קדשנו במצוותיו וצוונו לקרוא קריאת שמע'. הובא גם בר' יונה וברא"ש [ושם הנוסח 'על קריאת שמע']. ורבנו יונה (א א ד"ה אלא) חלק על דבריו, וכתבשאין זה נכון שלא מצינו ברכה זו בשום מקום, אלא יש לברך [[ברכת 'אהבת עולם']], ולא חיישינן  אם אומרים אותה ב' פעמים.

תפריט ניווט