הבדלים בין גרסאות בדף "המינים הכשרים למצה והאסורים משום חמץ וגזירת קטניות"

אין תקציר עריכה
(עירוב בין המינים)
שורה 9: שורה 9:


כדברי הגמרא העתיק ה'''רמב"ם''' (חמץ ומצה ה א, ו ד) להלכה, וכן הוא ב'''שלחן ערוך''' (אורח חיים תנג א) ומוסכם בכל הפוסקים.  
כדברי הגמרא העתיק ה'''רמב"ם''' (חמץ ומצה ה א, ו ד) להלכה, וכן הוא ב'''שלחן ערוך''' (אורח חיים תנג א) ומוסכם בכל הפוסקים.  
==קדימה בין המינים==
כתב ה'''מהרי"ל''' (מנהגים הלכות אפיית מצות א) שעיקר המצוה היא ליטול דווקא חיטים למצה, לפי שכן מצאנו בלשון התנאים 'חיטין לפסח'. <BR/>
וב'''חק יעקב''' (תנג ב) דייק בדבריו, שממה שלא אמר המהרי"ל 'חיטין לפסח ברישא' יש ללמוד שדווקא לחיטים יש עדיפות על שאר מינים, אבל אם אין לו חיטים יכול ליקח איזה מין שירצה ואין עדיפות למין אחר על פני שאר המינים. ואף שבמרור מובא בסימן תע"ג ש[[יש להעדיף לפי הסדר שנקט התנא]], במצה אינו כן. והוסיף החק יעקב שנראה שכאן המין החביב עליו קודם, כדי לקיים מצוות אכילת מצה לתיאבון.


==עירוב בין המינים==
==עירוב בין המינים==