הבדלים בין גרסאות בדף "טלטול מת בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 7 בתים ,  17:26, 28 ביולי 2016
מ
אין תקציר עריכה
מ
שורה 51: שורה 51:
<BR/>ומה שהתירו במת על ידי כיכר או תינוק, כתב '''רש"י''' (קמב ב ד"ה אלא למת) שהוא משום כבוד הבריות, וה'''רמב"ם''' (שבת כו כא) כתב שהוא משום שאדם בהול על מתו.
<BR/>ומה שהתירו במת על ידי כיכר או תינוק, כתב '''רש"י''' (קמב ב ד"ה אלא למת) שהוא משום כבוד הבריות, וה'''רמב"ם''' (שבת כו כא) כתב שהוא משום שאדם בהול על מתו.
   
   
===אם מותר לטלטל המת על ידי דבר אחר ואם כסותו הלבוש בה חשובה ככיכר או תינוק===
===אם מותר לטלטלו על ידי כסות שמניח עליו או שלבוש בה===
כתב ה'''ריטב"א''' (מג ב ד"ה איתמר) שכיכר או תינוק לאו דווקא, אלא כל כלי אחר שהוא בר טלטול, וכן הוא ב'''מיוחס לר"ן''' (מג ב ד"ה היכא). גם ה'''רמב"ן''' בתורת האדם (שער המיחוש עמ' נט) כתב שמותר לטלטל את המת על ידי אחד הבגדים שהוא לבוש, וכן הוא ב'''פסקי ר' מנדיל קלויזנר''' וב'''מרדכי''' (שבת ג שיב) בשם '''רבנו אביגדור כ"ץ''' (שבת מג ב ד"ה פירש).
כתב ה'''ריטב"א''' (מג ב ד"ה איתמר) שכיכר או תינוק לאו דווקא, אלא כל כלי אחר שהוא בר טלטול, וכן הוא ב'''מיוחס לר"ן''' (מג ב ד"ה היכא). גם ה'''רמב"ן''' בתורת האדם (שער המיחוש עמ' נט) כתב שמותר לטלטל את המת על ידי אחד הבגדים שהוא לבוש, וכן הוא ב'''פסקי ר' מנדיל קלויזנר''' וב'''מרדכי''' (שבת ג שיב) בשם '''רבנו אביגדור כ"ץ''' (שבת מג ב ד"ה פירש).


שורה 98: שורה 98:
[[קטגוריה:שבת מד.]]
[[קטגוריה:שבת מד.]]
[[קטגוריה:שבת צד:]]
[[קטגוריה:שבת צד:]]
[[קטגוריה:שבת קמב.]]
[[קטגוריה:שבת פרק כו]]
[[קטגוריה:שבת פרק כו]]
[[קטגוריה:אורח חיים סימן שיא]]
[[קטגוריה:אורח חיים סימן שיא]]

תפריט ניווט