הבדלים בין גרסאות בדף "זמן תפילת שחרית"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 324 בתים ,  10:42, 26 באפריל 2023
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:


== המתפלל לאחר זמנה ==
== המתפלל לאחר זמנה ==
ה'''גמרא''' מביאה ברייתא האומרת שאם [[טעה ולא התפלל שחרית מתפלל מנחה שתיים]]. ומקשה הגמרא שמוכח מזה שניתן להתפלל גם לאחר חצות. ומתרצת שאמנם ניתן להתפלל ומקבל על זה שכר תפילה, אבל לא מקבל על זה שכר תפילה בזמנה.
כתב ה'''רי"ף''' שאף שאין הלכה כחכמים שאמרו עד חצות אלא כר' יהודה שאמר עד ארבע שעות, אם התפלל לאחר ארבע שעות קודם חצות, יש לו שכר תפילה, אך לא שכר תפילה בזמנה. וכן העתיק ה'''רא"ש''' (ד א).
<BR/>ומתוך דברי הגמרא הזו כתב ה'''רי"ף''' שאף שאין הלכה כחכמים שאמרו עד חצות אלא כר' יהודה שאמר עד ארבע שעות, אם התפלל לאחר ארבע שעות קודם חצות, יש לו שכר תפילה, אך לא תפילה בזמנה. וכן העתיק ה'''רא"ש''' (ד א).
<BR/>וכתב ה'''בית יוסף''' (אורח חיים פט ד"ה ואם עבר) שלמדו כן מה'''גמרא''' (ברכות כו א) שאומרת שאם [[טעה ולא התפלל שחרית מתפלל מנחה שתיים]], ומקשה שם הגמרא שמוכח מזה שניתן להתפלל גם לאחר חצות? ומתרצת שאמנם ניתן להתפלל ומקבל על זה שכר תפילה, אבל לא מקבל על זה שכר תפילה בזמנה. נמצא שלפי חכמים שזמן תפילה הוא עד חצות, מ"מ גם אחר חצות יש לו שכר תפילה שלא בזמנה. וכתב הב"י שהוא הדין לדעת ר' יהודה בעד ארבע שעות, שכן הלכה כמותו.

תפריט ניווט