הבדלים בין גרסאות בדף "הדחה לפני ואחרי מליחה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
שורה 9: שורה 9:
<BR/>ומביא הריטב"א עוד פירוש, שאפילו אם אין דם על פני הבשר, יש להדיחו תחילה לפי שאין המלח מפליט את הדם הבלוע, אלא אם כן מרכך הבשר ומרטיבו תחילה. כן היא דעת ה'''ר"ן''' (מב א ד"ה אין הבשר), וכן פירש '''רבנו יהונתן''' על הרי"ף, שאם לא ידיח תחילה, המלח לא יהיה נימוח ולא יכנס בבשר. וכן כתב ה'''ריבב"ן'''.
<BR/>ומביא הריטב"א עוד פירוש, שאפילו אם אין דם על פני הבשר, יש להדיחו תחילה לפי שאין המלח מפליט את הדם הבלוע, אלא אם כן מרכך הבשר ומרטיבו תחילה. כן היא דעת ה'''ר"ן''' (מב א ד"ה אין הבשר), וכן פירש '''רבנו יהונתן''' על הרי"ף, שאם לא ידיח תחילה, המלח לא יהיה נימוח ולא יכנס בבשר. וכן כתב ה'''ריבב"ן'''.
<BR/>וב'''פסקי הרי"ד''' (קיג א) הביא שני הפירושים.
<BR/>וב'''פסקי הרי"ד''' (קיג א) הביא שני הפירושים.
== חיתוך לאחר הדחה ==
כתב ה'''מרדכי''' (חולין חולין תשכא) שאם הטבח הדיח את הבשר, ולאחר מכן חתך אותו לחתיכות קטנות יותר, צריך לחזור ולהדיחו, לפי שדוחק הסכין מפליט את הדם.
<BR/>כתב ה'''ש"ך''' שדין זה הוא דווקא לטעם שההדחה היא כדי לנקות את הדם, אבל לפי הטעם שהוא משום ריכוך הבשר, אין צריך להדיחו שוב.

תפריט ניווט