הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר"

אין תקציר עריכה
 
שורה 14: שורה 14:
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 13:04, 22 בפברואר 2016 (IST)
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 13:04, 22 בפברואר 2016 (IST)


שו"ר בספר '''כפתור ופרח''' לר' אשתורי הפרחי, שכתב הפרק י"ב וז"ל:  
:שו"ר בספר '''כפתור ופרח''' לר' אשתורי הפרחי, שכתב הפרק י"ב וז"ל:  
:''פרק הקורא את המגילה (מגילה יט, א) בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר, אם עתיד לחזור למקומו קורא כמקומו, ואם לאו קורא עמהם. פירוש, בן עיר בן י"ד, בן כרך בן ט"ו. עתיד לחזור, רש"י ז"ל מפרש לה אבן כרך, וה"ק לא שנו דבן כרך שהלך לעיר וכו' קורא כמקומו, אלא שעתיד לחזור למקומו בליל י"ד, שהוא זמן העיר שהוא שם, ונמצא שלא קבע עצמו להיות פרוז עמהם ביום קריאתם. אבל אם אין דעתו לחזור למקומו באותה הלילה, קורא עמהם, ואפי' היה דעתו להיות בכרך שלו בליל ט"ו, דמ"מ פרוז בן יומו הוא ונקרא פרוז. פי' פרוז, מגזרת פרזות תשב ירושלם (זכריה ב, ח) כלומר בלתי מוקף. ולפי דברי הרי"ף ז"ל נראה, דאבן עיר קאי, ואצטריכא ליה למימר מדפרוז וכו'.'' <BR/>
::''פרק הקורא את המגילה (מגילה יט, א) בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר, אם עתיד לחזור למקומו קורא כמקומו, ואם לאו קורא עמהם. פירוש, בן עיר בן י"ד, בן כרך בן ט"ו. עתיד לחזור, רש"י ז"ל מפרש לה אבן כרך, וה"ק לא שנו דבן כרך שהלך לעיר וכו' קורא כמקומו, אלא שעתיד לחזור למקומו בליל י"ד, שהוא זמן העיר שהוא שם, ונמצא שלא קבע עצמו להיות פרוז עמהם ביום קריאתם. אבל אם אין דעתו לחזור למקומו באותה הלילה, קורא עמהם, ואפי' היה דעתו להיות בכרך שלו בליל ט"ו, דמ"מ פרוז בן יומו הוא ונקרא פרוז. פי' פרוז, מגזרת פרזות תשב ירושלם (זכריה ב, ח) כלומר בלתי מוקף. ולפי דברי הרי"ף ז"ל נראה, דאבן עיר קאי, ואצטריכא ליה למימר מדפרוז וכו'.'' <BR/>
ומשמע קצת כדברינו.
:ומשמע קצת כדברינו.
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 13:29, 23 בפברואר 2016 (IST)
:[[משתמש:א.א|א.א]] 13:29, 23 בפברואר 2016 (IST)