הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין פרק האישה נקנית"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  20:14, 27 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
שורה 165: שורה 165:
===== <big>'''קצות החושן''':</big> =====
===== <big>'''קצות החושן''':</big> =====
  הביאור בדברי הר"ן שבגט אין צורך להקנות אותו לאישה שהרי אפשר לגרש בע"כ של האישה, ובהכרח שבגט די בנתינה בידה, ולכן גט שנכתב על איסורי הנאה כשר ומכח ההיקש ה"ה בשטר קידושין שלא צריך שהבעל יקנה לאישה את השטר אלא די שיתן לידה, ולכן גם שם כשר אם נכתב על איסורי הונאה. אך בשטרי מקח שצריך שהמוכר יקנה את השטר ללוקח, צריך שהשטר יהיה מותר בהנאה,ואם נכתב על איסורי הנאה שאין בו זכייה - פסול.
  הביאור בדברי הר"ן שבגט אין צורך להקנות אותו לאישה שהרי אפשר לגרש בע"כ של האישה, ובהכרח שבגט די בנתינה בידה, ולכן גט שנכתב על איסורי הנאה כשר ומכח ההיקש ה"ה בשטר קידושין שלא צריך שהבעל יקנה לאישה את השטר אלא די שיתן לידה, ולכן גם שם כשר אם נכתב על איסורי הונאה. אך בשטרי מקח שצריך שהמוכר יקנה את השטר ללוקח, צריך שהשטר יהיה מותר בהנאה,ואם נכתב על איסורי הנאה שאין בו זכייה - פסול.
<big>====='''הרשב"א''':</big> =====  
===== <big>'''הרשב"א''':</big> =====
כתב ששטר קידושין שנכתב על איסורי הונאה - פסול.
כתב ששטר קידושין שנכתב על איסורי הונאה - פסול.


38

עריכות

תפריט ניווט