הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין פרק האישה נקנית"

אין תקציר עריכה
שורה 177: שורה 177:


<big>==== '''האם שטר מחובר לקרקע כשר לקידושין?''' ====</big>
<big>==== '''האם שטר מחובר לקרקע כשר לקידושין?''' ====</big>
<big>החלקת מחוקק:</big> מביא שתי דעות ברשב"אץ לפי הדעה הראשונה כמו שגט מחובר לקרקע פסול ה"ה בשטר קידושין משום שמקישים הויה ליציאה, אבל הרשב"א בתשובה חזר בו וכתב ששטר קידושין מחובר כשר, ונלמד שגט המחובר שפסול בירושלמי שכתוב "ספר כריתות" מה ספר בתלוש אף כל דבר בתלוש, ולפי הבבלי נלמד מזה שכתוב "ונתן בידה". דבר הניתן מיד ליד יצא מחובר בגט שאינו ניתן מיד ליד שפסול, מה אין כן בשטר קידושין במחובר שכשר.
<big>קושיות הגר"א:</big>
א. הקשה על הרשב"א למה לא נלמד גם לשטר קידושין שצריך שיהיה לתלוש הרי מקישים הויה ליציאה?
ב. מקשה על הרמ"א שכתב: "כתבו על דבר המחובר לקרקע או על איסורי הנאה. יש אומרים שהוא פסול ויש מכשירים, ושואל הגר"א אם כשר באיסורי הנאה בהכרח שמקישים שטר קידושין לגט שכשר באיסוי הנאה וא"כ לשיטה זו שמקישים לגט ודאי שגט פסול במחובר אז איך ייתכן שהרמ"א כתב - ויש מכשירין, שהולך גם על מחובר וגם על איסורי הנאה?
38

עריכות